Pagina's

maandag 3 maart 2014

Maandag dus...


Heel vroeg vanmorgen weer een goede daad gesteld en Central Dispatch uit de nood geholpen door een dringende vracht naar onze terminal in Woodstock ON te brengen, Ik mocht zelfs bobtail terug keren en er werd me alvast een trailer voor Montreal gereserveerd.

Als ik de documenten voor die tweede rit op ga halen vraagt de plaatselijke dispatcher naar een keuringsbewijs van de trekker. De Day & Ross politiek gebiedt dat het rijdend materieel door eigen garagepersoneel in HAR, BRA en MTL -pre trip- gekeurd wordt voor je van de dam mag, en zo een bewijs is dan 5 dagen geldig.

Komt men daar tot de vaststelling dat er een oliekeerring lekt, op de voorste aandrijfas. Da's genoeg om de truck vast te zetten. Ik mag zelfs niet naar een garage rijden. Er komt dus een 24/7 monteur aan te pas en mijn maandag gaat tergend traag en koud voorbij.




Op dit eigenste moment is de depanneur onderweg naar een Volvo dealer om de juiste wisselstukken...

In elk geval is het beter om zulks hier vast te stellen dan ergens tijdens een controle bij een DOT scale, da's zeker.

Iets zegt me nu al dat dit een maandag met 24 benutte uren zal gaan worden...