Pagina's

donderdag 20 maart 2014

Daar is de lente !?


Dit grote continent kent vier jaargetijden : winter, een korte krachtige lente, enkele zomerse muggen-maanden en winter. Nog niks doet vermoeden dat het hier straks officieel lente wordt. Momenteel regent het bij 2 graden warmte en da's 26 graden koeler dan exact twee jaar terug, in deze omgeving. Voor zacht weer vertoef je beter aan de westkust. Vancouver Island bijvoorbeeld. Niet alleen geliefd om zijn klimaat maar vooral gekend omdat het eiland overwegend bevolkt wordt door gepensioneerden. Hun laatste "halte" voor het beloofde paradijs? (wat heeft driver Valere daar dan verloren? LoL)

Mijn lift richting Black Volvet in Victoriaville QC : Eerst tot Hartland NB, met Keith, een mecanieker op rust, vandaag onderweg in een Freightshaker Coronado van 15 maanden jong met 316,000 Km op de teller (truck bolt 24/6). Deze springer voor een paar Day & Ross brokers rijdt maandelijks nog een 12,000 Mi bijeen met scheduled runs. Aansluitend stap ik in bij Gordon, een bakker-, landbouwer-, constructiewerker op rust, en ook springer maar bij een andere broker. Voor hem ook geen Vancouver Island, maar wel drie keer per maand naar Portage Op De Prairie MB en terug richting Maritimes, eveneens goed voor een 12,000 Mi. Deze reis rijdt hij in de Freighshaker Cascadia welke normaal bestuurd wordt door een Hollands koppel. De laatste twee uren naar Victo stuur ik zelf, om Gordy"s broodnodige zeventig werkuren niet te erg te verneuken.

De complete trip nam goed twintig uren in beslag waarna ik dadelijk met of in mijn vertrouwde rijdend nest dwars door de -eveneens vertrouwde- nacht mocht trekken, retour Hartland.
Een langerekte start van mijn nieuwe werkweek dus! Pfffff !

't Is weer druk onderweg!