Pagina's

dinsdag 4 maart 2014

Dinsdag, en opnieuw...


Gisterenavond laat zonder problemen naar onze Montreal terminal gereden en na vijt uur op bed (split sleeper berth noemen ze dat in Canada, als je de verplichte tien rust-uren in stukken en brokken opneemt) alweer verder met stukgoed naar onze terminal in Drummondville QC, waar ik een lege trailer mee kreeg om in Warwick QC verpakkingsmateriaal te gaan laden voor de pizzeria in Grand Falls NB. Enkele kilometers voor ik de QC-20 wil nemen denk ik eventjes iets ongewoons te voelen en na veelvuldig remmen ruik ik verbrande olie. Ik zet de combinatie aan kant en ga de boel contoleren op lekken of hitte. Niks.
De oprit naar de highway is een aanhoudende vrij scherpe rechtse bocht en blijkbaar liep de olie weer dwars doorheen de vernieuwde kering in de remtrommel. Anderhalve kilometer verder sta ik hevig rokend en olie druipend op een parking... Doh!

Een Day & Ross trekker is van uit Lachine naar hier onderweg om de vracht nog tijdig tot bij McCain te krijgen en aansluitend probeer ik dan op eigen kracht tot bij een Volvo shop, op zo'n 25 Km hier vandaan te geraken (ze werken er tot 10 pm...).
Intussen is't weer lichtjes gaan sneeuwen.



Het kan verkeren, sprak... Bjorn.