Pagina's

maandag 31 december 2012

Opleiding volbracht.


Vandaag, op 31 december een geslaagde rijproef afgelegd. Mijn CDL of “commercial driver lisencse” is een feit. En dat allemaal binnen een -heel- kleine 3 weken tijd. Yesss!

Wat heb ik zo nogal onthouden ?
- In Amerika nemen ze geen Canadese dollars aan. Omgekeerd wel.
- Sneeuw is sneeuw.
- In de VS tellen ze in mijlen. Hier in Canada minder.
- Hier is’t belange nog geen nieuwjaar en van voorrang van rechts hebben ze -gelukkig- nog nooit gehoord.

- In de VS tank je een aantal gallons (afgekort : gal. = 3.785 L) en wordt gewicht uitgedrukt in pounds (afgekort : lbs = 0.453 kg)...
- Op weg naar een volgende klant rij je vermoedelijk doorheen vershillende tijdzones en met wat geluk wisselen zelfs de seizoenen onderweg... 
- De winter is meetbaar in Celcius en of Fahrenheit (= heel koud).
- Je kan je haast overal verstaanbaar maken, in't Engels of met handen en voeten...


Wat volgt :
-Woensdag rij ik met een "scheduled truck" terug naar m'n groezelig "boarding house" in Woodstock.
- Donderdag en vrijdag volg ik de orientatiecursus + drugtest + rijproef bij opdrachtgever Day & Ross. Aansluitend krijg ik dan een eigen trekker en kan ik een trailer naar de terminal van Moncton brengen om dan @ the farm m'n spullen in te laden. Ik neem aan da'k daarna samen met Luc (en dus onze 2 combinaties) een trip in de eastern triangel zal gaan maken

Bij deze wens ik heel veel goeds aan al de euh vertelselkes-lezers en vergeet niet, wie veel lacht krijgt later rimpels op de juiste plaats.