Pagina's

woensdag 19 december 2012

Opleiding 1


Het ziet er naar uit da’k tot het eind van ‘t jaar in dit “ridderlijk” motel zal verblijven. Mij maakt het allemaal niet veel uit, zolang mijn werkgever dit sponsort. Alhoewel... ik heb hier vorige nacht heeel slecht geslapen...




Zondag rij ik met een van C&J’s “scheduled trucks” mee naar Moncton om na kerstmis hier opnieuw de draad op te nemen. Mijn practische proef en tevens de vroegst mogelijke, is namelijk voorzien op 31 december. Jawel...



Freightshaker


Vandaag heeft Carl me laten kenismaken met een “10 speed Eaton Fuller” in een van z’n Freightliner trucks. Alsof dat nog niet volstond mag ik morgen leren glijden met een 18 speed-bak in een van hun International trekkers.
Tussendoor is Carl ook m’n broodnodige Blue Cross (= verzekering voor de VS) gaan regelen en zijn we de eerste check op m’n rekenig wezen zetten (terugbetaling vliegtickets). Overschrijvingen -tussen personen en of bedrijven- zijn hier onbekend...



Tijd nu om den innerlijken mensch te versterken. Ik ga maar eens kijken wat mijn Aziatische gastvrouw vandaag op haar euh ridderlijk haardvuur aan’t klaarstomen is...



* bedek de vleugels van een vogel met goud en hij zal nooit meer vliegen *