Pagina's

zaterdag 8 december 2012

Verslag, ter plaatse...


Woensdag bij aankomst op Toronto Pearson rap een tijdelijke werkvergunning geregeld bij de douane, Per taxi naar de Husky truckstop waar mijm maat en mentor Luc me een uurke later -geladen- kwam oppikken. Vandaar via de Transcanada Highway een goeie 1250 km oostwaarts richting Day & Ross yard in Hartland, NB om de trailer af te zetten. Tijdens de 10 uur rust kennis gemaakt met m'n werkgevers, Karl en Robert van C&J Trucking en alvast mijn medische schifting (vergelijkbaar met de testen bij De Lijn, een week eerder....) in orde gebracht in de vlakbij gelegen kliniek.
Met een andere volle reefer (= koeltrailer) ging het dan zo'n 300 km richting Moncton yard om donderdagnacht aan te komen op de farm, bij gastvrouw Nancy. Koffers in de logeerkamer gedropt en redelijk snel naar dromenland vertrokken...
Vrijdag alweer vroeg uit de veren om met Luc m'n rijbewijs te gaan omzetten naar een Canadees modelleke. Op dezelfde plaats (Service New Brunswick) voor m'n social insurance number gezorgd en mijn -zeg maar- mutualiteit in orde gebracht. Ook geregeld da'k dinsdag in Shediac m'n theoretische rijschooltesten mag afleggen. 's Avonds kennis gemaakt met enkele aangename buren (veel drank, Nancy's eigen advocaat geproefd, en taaie Moose gegeten).
Zaterdag weer druk in de weer wegens shoppen + openen van bankaccount. Aansluitend voor een GSM en laptop gezorgd. Uiteindelijk -een half uur te laat- arriveerden we 's avonds in het Crowne Plaza Hotel voor de kerstparty van Lucs opdrachtgever. Wegens nogal saai trekken we rond 22u30 naar een van de shoppingcenters daar in de buurt (waarvan er enkele 24/7  open blijven).
Nu wordt het tijd om te studeren voor het broodnodige Commercial Drivers License en het Airbrake Endorsement...