Pagina's

dinsdag 18 december 2012

Het Net


Weet nog niet zeker waar ik straks beland en of ik daar op Het Net geraak. Weet voorlopig ook niet hoe lang ik weg blijf. Wel staat vast dat ik hier deze namiddag van op de Day & Ross yard met een van C&J’s local drivers mee richting Woodstock mag.
Met m’n voorlopig rijbewijs op zak kan en mag ik, onder begeleiding van een ervaren* trucker namelijk al praktijkervaring opdoen (lees : bollen).


Heb net contact gehad met mijn mentor Luc welke na z’n 10 rusturen van de Day & Ross yard in Brampton, ON ( tegen Toronto aan) richting east komt rijden. Misschien kruisen onze wegen wel op de Day & Ross yard in Hartland, NB (= hoofdzetel D&R)? In dat geval kan ik met hem verder m’n mentortrips af maken. Dit houdt o.a. in ; ritplanning. werken met het “log book” en electronisch logboek, werken met koeltrailers, verschuiven van de achterassen en of schotel ivm juiste gewichtsverdeling, douaneformaliteiten, keuring veearts, enzovoort enzoverder... Nog een hele boterham dus!  
De bedoeling zou dan ook nog zijn da’k rond nieuwjaar m’n praktijktest ga afleggen.  


*  wat heet “ervaring” als je al jaren verkeerd bezig bent? LoL