Rond 2u vanmorgen ben ik de Day & Ross yard in Lachine, QC binnengeschoven en op dit eigenste ogenblik (= 16 u later) wachten we nogsteeds op een vracht om richting East (kan bijv. voor de thuisbasis in Hartland zijn) te bollen. Al van in N Y State worden we vergezeld door het noodweer dat vorige nacht al doorschoof via Ontario en Quebec en over de Maritimes. Er viel hier op korte tijd zo’n 45 cm sneeuw wat voor de nodige problemen heeft gezorgd. Van "the farm" melden ze net 35 cm...
Wat vooraf ging : We hebben het overleefd. De aarde is niet vergaan (*) en wij stonden gedurende al die -afwezige- dagen op de verkeerde plaatsen te lossen, te laden of te rusten, waarmee ik wil zeggen : geen WiFi en dus ook geen Blog-vertelselke... Trouwens, m'n Canadese GSM weigert alle internationale medewerking en de batterij van m'n wegwerpkodak was plat. Grrrmbfff...
Zaterdagochtend door m’n baas Carl gedropt bij de weegbrug
De berichten op de satellietradio voorspellen sneeuw en andere stormen voor de ganse terugweg. Als een ervaren Ice Road Trucker klieft Luc door de nacht om via de grensovergang Buffalo / Fort Erie (dichtbij Niagara Falls) verder richting Toronto te schuiven. Eens de vracht eindelijk uit de reefer is kan er geslapen worden (letterlijk en figuurlijk). Van Oakville bollen we leeg richting Day & Ross yard in Brampton, ON om van daar een volle trailer naar de terminal in Lachine, vlakbij Montreal te trekken.
![]() |
Sneeuwstapelen, met bull en kraan... |
En wat hebben we geleerd ? Alle begin is moeilijk en pas dan begint het... ;-@
(*) De volgende keer dat de wereld vergaat is -volgens Luc- op 31 december eerstkomend want dan eindigt de kalender van de pompiers van Lennik. ;-)