Het daget uyt den oosten... |
Niks op mijn gemak, toen ik vanmorgen heel vroeg uitstapte en er een pakje op m'n trede lag. 't Is nog belange geen Sinterklaas, en wie weet wat er allemaal nog rondspookt tijdens Halloween...
Valere had dus vannacht de spare-parts voor de GSM afgelegd maar zijn Volvo was nergens te bespeuren (hem maken ze niet gek, op die lawaaierige terminal parking naast de Highway!).
Confederationbridge, 8 Mi lang... |
Vers gezaaid. |
Boeren maken hier overal gebruik van silo's om voeder voor hun dieren op te slaan. Een mais- of bietenkuil zoals wij die in de lage landen kennen zou hier nogal redelijk onhandig werken zijn bij temperaturen van -30 graden en kouder...
Mijn Freightshaker doet intussen zijn naam alle eer aan. Sinds een goeie week is er een hevig en niet te plaatsen gerammel bij gekomen. Soms lijkt het of de voorruiten er uit zullen gaan daveren. En twee dagen geleden druppelde het voor 't eerst vanaf het plafond op mijn linker knie, terwijl het al in dagen niet geregend had. Typisch Freightliner zeker?
Of ben ik eerder kurieus naar die Zwarte Pete?? ;-)
De rood-bruine grond is er kenmerkend! |
Intussen ben ik weggeraakt uit The Maritimes. Volgens driver Valere net op tijd voor de aangekondigde storm (dan wordt de Confederation Bridge veiligheidshalve gesloten voor het verkeer...). Hij wacht nog op vracht in onze Moncton yard en mijn rij-uren raken op, bij onze hoofdzetel, drie uur westwaarts van daar.
Toch nog een interessant weetje over den buiten meegeven : de tellerstand van bijvoorbeeld electriciteit opnemen gaat veel vlotter dan in land B want de meters bevinden zich hier steeds ergens buiten op de gevel.
Slaap ze!!
PS: de voorbije korte maand 16.588 km bij mekaar gereden.