Pagina's

donderdag 24 oktober 2013

Bezinning @ the farm.


Woensdagochtend. Vanuit het Day & Ross HQ in Hartland kon Sarah, onze e-log deskundige mij  veel vlugger dan verwacht en via satelliet uit mijn hachelijke positie helpen. Toevallig had dispatcher John nog een "vergeten" oplegger opgemerkt in Milton, ON welke vandaag (donderdag) in Saint John, NB moest geleverd worden. Of ik die dan alvast kon gaan ophalen en in 1 vloeiende beweging tot onze Hartland yard kon trekken?? Tja... 1318 Km, in 13 rij-uren, langsheen Toronto in de ochtendspits en Montreal in de avondspits, aan max. 100 km/u ... en omstreeks 01:25 was de klus -al toverend- geklaard. Yehaaa!

Mooie plaatsnamen...
Tijdens de voorafgaande US reis had ik wat euh haver onder het eten van mijn DD15 gemengd en deze beet zich nu vast, full speed bergop en bergaf! Al had dit eerlijk gezegd meer met het gewicht in de trailer te maken hoor. Amper 5000 lbs (+/- 2300 kg) inclusief mijn stevige safety boots!

Lange dissel.
Zonder dat er ook maar iemand erg in had zakte de temperatuur onderweg richting Maritimes rond middernacht naar -2 graadjes! En de voorbije dagen geraakte 'm na de noen nog amper aan een zonnige 8 graden. Da's heel wat anders dan daar in Virginia waar chauffeurs nog in mouwloos hemdje en short rondliepen, met witte kouskes in hun sandalen (om het imago van de trucker wat op te krikken zeker?).


Opnieuw heb ik Driver Valere op een paar uren na gemist. Hij bolt nu al meer dan een week ergens dicht achter me aan met wisselstukken voor mijn GSM in zijn cabine. Deze onderdelen waren met Luc's truck vertrokken vanaf the farm, en da's net de plaats waar ik me op dit eigenste ogenblik bevind, met een slabakkende telefoon en vooral geen spare-parts...

Ben even bij Bjorn naar mijn toekomstig werkpaard wezen kijken...
Het wordt dus onderstaande knappe '07 Pete, met nieuwe 485 PK Cummins en 18 speed Fuller ...


Wish me luck !