Pagina's

vrijdag 1 november 2013

Nova Scotia... again...


Allerheiligen (kennen ze hier niet) en onmenselijk vroeg  gewekt door een satellite message  met een verse opdracht (keurig 8 uren na mijn afmelden). Nat in't zweet schiet ik in gang. Niks natte droom hoor, of dat het zo hard heeft binnengeregend in #23336. Het was omstreeks 5 uur gewoon weer 13 graden warm buiten. 't Regent al van gisterenavond en aan de wolken te zien zal dat niet rap veranderen. Ik mag met een lading stoven naar onze Dartmouth yard in Nova Scotia kachelen. Opnieuw richting Mi' kmaq Indianenland, wat niet veel goeds belooft op een vrijdag, terwijl ik stilaan weer in een dag-ritme begin gaan te werken...

Onderweg langs de Cobequid Pass kruis ik een opvallende Volvo combinatie... yep, een heuse Limburger in de Limburg (LoL). In het daaropvolgend 10-4 gesprek vragen we ons beide af of Master Luke al terug uit Belgjesland zou zijn (mss slaapt hij wel, dus beter nog ff wachten om hem te bellen...).

Custom...
Bij de DOT Scale (vrij vertaald: Ministerie van Verkeer - verplichte weegbrug) vlak voor Dartmouth gaat het mis. Ik stond niet volledig stil alvorens de scale op te rijden en remde iets te bruusk voor het rode licht op de brug, waardoor de dienstdoende beambte me aan de kant zette, alle voertuigdocumenten wou nazien en me aantoonde dat deze overtreding $ 196 zou gaan kosten. Doch, mijn domme uitleg en vooral het feit dat hij mijn naam niet terugvond tussen "de slechterikken" in zijn computer lieten me buitenwandelen met enkel een warning in de hand en een deukje meer in mijn blazoen. Als je hier van werkgever wil veranderen kunnen zo'n paar waarschuwingen al tegen je gebruikt worden. Stom dus, vooral omda'k ditkeer feitelijk helemaal niet op die scale hoefde, grrrr!

Intussen is de trailer gedropt en local drivers doen hier hun werk alweer fluitend in shorts. Al komt dat fluiten vermoedelijk van de hevig blazende wind.
Volgens de plaatselijke dispatcher zijn er hier nog ...tig wachtenden voor mij. Tijd zat om met de spare-parts aan de slag te gaan, te douchen, te bloggen, ...

Geniet van het weekend, en stuur vooral deze blog door naar familie en vrienden (op naar de 15.000 bezoekers!).