Pagina's

dinsdag 15 oktober 2013

Thanksgiving Day (CA).

...en de Canadese oogst is nog belange niet binnen...

Vorige vrijdag na de noen en via "de 40" uit Montreal vertrokken richting Hartland terminal. Lange files, 24 graden warm en niet bij te houden aantallen pick up trucks welke quads en andere gemotoriseerde speeltjes naar "het bos" trekken. Een lang weekend kondigt zich aan...

Platten tube op de Transcanada...


Zaterdag hou ik me welwillend bezig met shunterwerk (= ritten binnen een straal van 100 km) tot er een US lading voor mij klaar blijkt, in onze "frituur" van Grand Falls. Lossen in Fogelsville, PA, zo'n 1100 km lager aan de oostkust is pas voorzien tegen maandag late namiddag. Tijd zat, en dus eerst poetsen en tanken. De kuisers van East Coast Truckwash sluiten rap hun poorten als ik de parking opdraai. Het is dus 18u geweest, grrrr...
Mijn rij-uren raken toevallig op bij mijn favoriete Walmart en Irving BigStop in Newport, ME.

De zondag verloopt rustig (zowat iedereen is wel ergens in een bos aan't crossen). Ik kan zelfs uitgebreid gaan eten bij Wendy's in de Pilot truckstop van Milford, CT nada'k eerst mijn reefertank heb volgekieperd. De vlakbij gelegen Truck Wash is open en da's goed nieuws voor  # 23336.
Op hooguit een kwartier ben ik New York gepasseerd en de George Washington Bridge over.
M'n GPS vindt zijn weg en er blijkt ruimte genoeg om bij het vrieshuis te overnachten. Veel Day & Ross - en andere truckladingen komen en gaan, aan de lopende band en vooral op afspraak...

Bling bling and me...

In tegenstelling tot Canada mag er in de US tijdens off duty en reset (= voor persoonlijk gebruik) rondgereden worden MET een trailer achterop de trekker. Dat komt goed uit om in een nabijgelegen truckstop mijn was en plas te gaan doen. Maandag na de middag meld ik me opnieuw aan en ze willen proberen om me toch vroeger dan gepland te lossen, wat nog lukt ook. Master Luke en zijn driver Valere komen ook deze kant uit. Luk bolt richting North Carolina en Val lost hier vanavond bij het vrieshuis.
Intussen sta ik al zo lang off duty da'k beter gelijk mijn 34 uren reset neem. Er volgt zelfs goed nieuws vanuit Hartland : Een satellietbericht meldt dat er amper 20 km verderop een vracht op me wacht, welke dinsdag 10am geladen kan worden om 24 uren later boven Toronto gelost te worden. Mits een beetje toverwerk sta ik die nacht rustig te maffen op de parking van een grote fruitsappenfabrikant (tussen 10pm en 4am passeren er geen luid toeterende goederentreinen langs het dubbel spoor dat dwars doorheen de Plant loopt...). Van dat samen kalkoen eten op thanksgivin' komt dus niks in huis...

Dinsdag voor 9am ben ik alweer zwaar geladen en toverend op baan, in noordelijke richting. Da's werken geblazen in dit mooie bergachtige gebied. Gedurende de voorbije twee weken heeft het omzeggens niks geregend en na de noen is't nogsteeds rond de 20 graden warm. 's Nachts koelt het af tot zo'n 9 graadjes, brrrr.
De rit van zo'n 800 km verloopt verder opvallend vlot en omstreeks 8pm sta ik -14 uren te vroeg- bij een groot verdeelcentrum in Caledon, ON aan de kaai. Tot voor kort konden we -indien 12 uren te vroeg voor afspraak- onze geladen trailer droppen in de dichtstbijzijnde Day & Ross terminal waarna de euh welwillende trucker weer met een andere vracht verder kon terwijl zijn vorige lading door local drivers keurig en op tijd afgeleverd zou gaan worden. Nieuwe regels gebieden de chauffeur nu om bij zijn lading te blijven, doh!
Op het moment dat ik me aanbied heeft de nachtploeg gelukkig net weinig om handen. Ze willen me vanavond nog lossen, en dat verschaft me net tijd genoeg om mijn dagboek aan te vullen, yehaaa!