Pagina's

dinsdag 8 oktober 2013

Technische problemen...


... houden me dik 24 hrs van de baan.



Maandagavond @ Brian's Shop aangekomen zodat hij vanochtend de -vermoeide- batterijen kon testen en gelijk een redelijk dood exemplaar kon vervangen. 't Heeft hier vannacht trouwens eens serieus geregend.
Intussen hangt de externe koeler nu ook weer vast achter op de cabinewand en het luchtlek voorin is hersteld. Tegelijk werden alle assen van nieuw winters schoeisel voorzien, zijnde 10 ipv de voorziene 8 banden. Over de merkenkeuze spreek ik mij hier niet uit (maar Master Luke bolt al ver in de 390.000 Km met zijn Michelins...)


Om de rack & pinion steering te vervangen rij ik enkele kilometers verderop in Hartland bij Valley's Equipment, waar # 23336 achterna ook opnieuw uitgelijnd dient te worden (waarvoor Brian niet over de nodige infrastructuur beschikt...).




Wat is er tijdens mijn korte vakantie zoal veranderd, in the Maritimes??
- De natuur! De Indian Summer, terwijl er op sommige plaatsen nog graan staat te wiegen in de wind of de aardappels nog in de grond steken (nachtvorst aan de grond, toen ik zondag vertrok @ the farm en overdag nog 18 graden warm...).

@ the farm

- De eeneiige tweelingbroertjes uit Hartland hebben hun kleurrijke oude Eagle trucks ingeruild voor 2 full option doch maagdelijk witte ProStars waarmee ze nu weer vrolijk achter mekaar aan door het landschap crossen.
Daar hedde ze!!

- Season campings en Tourist Information Centers sluiten weer voor 6 maanden hun deuren en de laatste RV's zijn onderweg naar huis, voor hun lange winterslaap. Over goed 2 weken zou het hier kunnen gaan sneeuwen!
- Mijn maatje MarieJo trekt niet langer voor Day & Ross. La petit' MarieJo avec ses gros... pneumatiques, LoL, was bij mijn weten de enige onder ons, welke op dikke Super Singles rond reed. Zal dus iemand anders moeten vinden om mijn school-frans naar heus Quebecois om te scholen. Jammer maar helaas...

Hmmm, schoon ogen!

- Voor door de meer westelijk gelegen staten en provincies te rijden moet men verplicht sneeuwkettingen bij zich hebben!


Intussen ben ik -opnieuw- wachtende, in onze Hartland terminal. Ik kreeg net een lading scrap voor Crabtree in Quebec doch de luchtvering van de trailer wou niet mee en wordt nu hersteld in onze eigenste shop. Woensdagochtend (als de techniek mee wil) wordt er dus dicht in de buurt van mijn goeie vrienden uit Halle gelost. Ben benieuwd...