Pagina's

dinsdag 28 januari 2014

Salisbury, Irving Big Stop.


Dat is waar ik nu (dinsdagmiddag) uit m'n neus sta te vreten.

Mijn trukendoos is leeg en ik sta met een lading gasflessen op zo'n 20 minuten van de MTN yard en of op geen 15 minuutjes van the farm! Pas om middernacht kan ik de uren van zeven dagen terugnemen en doorrijden, grrrrr... Kan natuurlijk ook hier mijn reset maken, met een liquor store, een Tim Hortons, een restaurant, een SubWay en al in de buurt, of... mij helemaal uit het systeem loggen en voort rijden, wetende dat er vijf minuutjes verderop een DOT Scale is welke bijna altijd OPEN is... Spannend... doh!



In de voorbije zes dagen (70 werkuren) toch weer dapper 5703 km afgehaspeld.
Gisterennamiddag kwakkelde het kwik zelfs tot zo'n 7 graden toen ik door de beboste binnenlanden vanaf de hoofdstad Fredericton naar de mooie zuidelijke kuststreek van New Brunswick crosste. Mocht bij een Hollands visverwerkend bedrijf in Bayside gaan voor-laden voor Wisconsin.


Niks speciaals zou je dan denken, behalve dat volgens een oude wet de invoer van vis, gevangen in Amerikaanse wateren en via een buurland verkocht aan Amerika, deels via het spoor moet verlopen.
Kloosterboer heeft dusdoende een vijftig meter spoorlijn liggen waar een truck carrier op staat. Eens de reefer geladen en verzegeld is mag die onder begeleiding achteruit via de ramp op de wagon gereden worden. Als de driver dan op de begane grond staat wordt het geheel 20 ft achteruit getrokken en terug tegen de ramp geduwd. Et voila, pret est fromage euh... klaar is Kees, en weer gaan met die benaan!


Een uurtje verderop bij onze Saint John terminal stond een collega op mijn diepgevroren lading te wachten. De yard echter was een egale ijspiste, gladder dan de schaatsbaan van Liedekerke! Het kostte me dik 25 minuten om Black Volvet heelhuids van onder de trailer te krijgen, ergens scheef halfweg op de parking. Het lukte collega James, een ervaren schaatser (?), om de reefer in 16 minuten weer aan te pikken.
Goed een uur later, als al de overige remorken op hun respectievelijke plaatsen gesukkeld waren en ik een veilige plek had om te slapen arriveerden de strooidiensten...

Zijn we goed of zijn we goed? LoL