Pagina's

woensdag 8 januari 2014

Black Volvet...

... zo noem ik deze zwarte Zweedse in't vervolg!

't Is weeral druk op de baan...


Januari blijkt hier de maand bij uitstek om vakantie te nemen en ergens zonne-energie te gaan opdoen.

Gisteren achtien uren op vracht gewacht in onze Moncton yard, naast een bekende witte Cascadia (met betonneuse), de # 23336, waar ik het grootste deel van 't voorbije jaar mee rondgecrosst heb.
Of ik in de buurt van Fredericton een vracht plankskes wil gaan laden met bestemming Indiana? Tuuuurlijk! En na zo'n vier uurkes bollen eindigt mijn deel van die reis in onze Hartland yard, grrrr. Daar opnieuw zestien uren staan koekeloeren. In tussentijd van mijn Fleet Support toch een en ander verduidelijkt gekregen ivm openstaande betalingen en even bij mijn vorige werkgever DAG wezen zeggen (en een laatste loonfiche opgehaald).

Op dit eigenste ogenblijk sta ik op een spekgladde PetroCan parking (= Day & Ross switch point 414, op de QC 20 bij L'Islet) te wachten op een roadtrain welke hier ontdubbelt wordt, richting Hartland. Het is -13 en de wind beukt in op de cabine. Af- en aankoppelen wordt vast weer een oefeningske ballet!  Doch, volgens een satellietbericht moet ik nog een paar uur geduld oefenen want de betreffende train staat in de buurt van Quebec City lek, met 1 van zijn 34 banden. Hopelijk vervangen ze de juiste...

Overstekend wild...


Best zaaalig, zo'n vier uur durende rit, bobtail naar hier!
Zetelmassage ON, armleunigen in positie, I-shift in D, VEB in A, radio vollen bak, de cruise control op 101 km/u, de brake cruise op 106 km/u en verder gewoon in't oog houden of Black Volvet mijn wensen correct uitvoert. Wel met de twee handjes aan het stuur want de weergoden proberen me regelmatig van de baan te krijgen! Vooral het oude 2- en 3-vaks stuk Trans Canada, tussen Degelis en Saint Antonin, krinkel de winkel bergop en bergaf, ligt er nog gevaarlijk bij en Black Volvet -met niks op de schotel- smijt met haar gat gelijk een kribbige ezel.

Intussen pizza wezen eten (deegwaren + groenten + kaas + vlees = super compleet en dus super gezond!) en het kan bijna niet anders of een commerciele stunt zijn : chauffeurs schuiven gewoon door de wind geblazen over de parking richting ingang restaurant! Terugkeren naar de truck is een ander verhaal...  (wel goed voor verborgen camera!!)