Pagina's

zondag 12 januari 2014

Kerstshoppen?

Vrijdagnacht, na een rit van zo'n 777 Km in onze Hartland yard opgewacht door een collega welke met mijn reefer verse kippetjes dadelijk verder doortrekt richting Montreal QC. Mijn zeventig werkuren zitten er zo goed als op en voor Central Dispatch komt het goed uit als ik hier en nu mijn 36 uren reset maak om dan zondag na de noen richting Philadelphia PA te vertrekken.

Zaterdag, vroeg op de ochtend -14 graadjes en het begint te regenen...
Gelukkig is het net warm genoeg om te douchen, in onze ouwbakken euh waskelder. Tegen de tijd da'k terug bij Black Volvet kom is't al behoorlijk glad op de parking. Ik besluit om vlug naar de winkelboulevard van het nabij gelegen Woodstock te rijden maar de Volvocomputer geeft serieuze fout- en stopmeldingen aan waardoor ik me al na twee kilometer bij het Irving tankstation met Subway en BurgerKing aan de kant zet. Zo een wereld-motor krijg je niet zomaar kapot en na wat over en weer bellen met Luc, Bjorn en Volvo blijkt een sensor de boosdoener te zijn. De garage in Fredericton gaat pas maandag omstreeks 07u30 open waardoor mijn reset langer uitgerekt - en de US-reis afgeblazen wordt.
Intussen werd de Transcanada afgesloten en ik geniet van ijsballet op de parking. Bijna gaat het mis als een paar spelende snotneuzen in een pickup rakelings langs mijn bumper glijden!
Eens het verkeer weer wat op gang komt rij en schuif ik richting exit 185, waar -in de buurt- alle bekende ketens wel een filiaal hebben. Tijd voor rustig window-shoppin' en anderzijds blijkt dit het uitgelezen moment om kerstinkopen te doen : sterk afgeprijsde kerstspullen, geen gejaag op de parkings of in de winkels (vergelijkbaar met 10 man en 3 kids welke op een zaterdagnamiddag in een Makro rondslenteren...) en ruimschoots op tijd tegen Kerstmis.

Het is al donker als ik voorzichtig naar onze yard terug rij. De Volvocomputer geeft geen alarmmeldingen meer. Strooi - en takeldiensten hebben handen vol werk. Het is +2 graden en het regent nogsteeds.

Geniet van de zondag!