Pagina's

dinsdag 21 januari 2014

Calgary...


Meerdere sneeuwruimer trekt zijn pick-up mee...

In de zon is het hier wel 10 graden warm. Persies de Calagary woestijn, LoL!

De Transcanada van uit Medecine Hat SK naar hier is overwegend vlak en men kan wel 40 tot 60 kilometers ver over de besneeuwde weilanden kijken. Plaats genoeg ook voor de grote kuddes donkere koebeesten, op zoek naar eten (bijgevoederd met balen hooi), en dus veel knappe Livestock trucks, onderweg naar farms of slachthuizen. Het schrale landschap wordt veelvuldig onderbroken door ja-knikkers en regelmatig passeert er een kilometers lange goederentrein (voornamelijk olie en containers). De twee maal twee rijvakken lenen zich natuurlijk uitstekend voor vervoer met roadtrains, en dat speelt natuurlijk in mijn nadeel.


40 km voor Calgary en de Rockies.

Heb eerder deze middag de reefer in onze yard gedropt en de zwarte Pete stond daar ook op werk te wachten. Ik verwacht over 36 uren een McCain lading voor de frituur in Grand Falls NB. Da's dan weer goed voor een slordige 4224 Km. Van daar af is Moncton nog amper 370 Km ver...

Een neuslengte voorsprong...

Intussen, in de grote Roadking truckstop, is mijn was en plas gedaan, zijn al de reservoirs van Black Volvet bijgevuld met hun respectievelijke vloeistoffen en de schotel ingevet. Die kan er weer tegen!
Naast me parkeert er zich een knappe ouwe Freightshaker. De driver zit lekker hoog en droog maar vooral op de eerste rij, als het eens serieus fout gaat.

Amper plaats voor zijn vingers, tussen stuur en voorruit!

Misschien ook eens meegeven dat er hier in warenhuizen en truckstops ook mediceinen verkocht worden. Voor sommige is er in de lage landen zelfs een doktersvoorschrift nodig!
Toen deze reis uit Hartland NB vertrok zat er een serieuze keelontsteking aan te komen (mijn zwakste punt??). Na drie dagen afzien toch even te rade gegaan bij een kassierster in een Flying J, welke mij een doosje straffe gelullekes verkocht en anderhalve -mottige- dag later kon ik opnieuw De Vlaamse Leeuw zingen! Goed eh!?

Ja baas, alles kon mee...