Pagina's

maandag 6 januari 2014

De ergste winter in decennia!


En niet zozeer kwa temperatuur maar vooral kwa uitgestrektheid, tot diep in de VS.
Na de kerststorm volgden de blizzards, met alle nare gevolgen van dien...
C:P laat zijn treinen omwegen maken (hoe doen die dat dan??).
Winnipeg is momenteel kouder dan het marsoppervlak!
In KY gaf een ontsnapte gevangen zichzelf weer aan, wegens te koud buiten...


De zon glinstert door de kristallen takken.

De eerste trip in dit nieuwe jaar (zonder goede voornemens) voerde mij zaterdag door de ijzige nacht, met stukgoed naar onze Sydney yard, om van daar een lege reefer uit de sneeuw te graven en terug richting Moncton yard te brengen. Goed voor een kleine 1000 Km in net geen dertien rij-uren, Een defecte koplamp vervangen op zondag... neemt gerust drie uur in beslag, als ik eerst langs 5 winkels naar het juiste exemplaar op zoek mag...
Zondagnacht krijg ik dan een verwarmde reefer stukgoed aangemeten om naar de ferry te brengen in North Sydney NS. De banen liggen er al veel beter bij dan tijdens de vorige nacht.
Goed een uurtje nadat mijn trailer gedropt is meert de Blue Puttees aan welke onder andere enkele Day & Ross trailers van op de eilanden terug brengt, met dikke pakken sneeuw achterop... Een shunttruck dropt een zware Dry Van met gebruikt textiel voor me neer. Dat belooft...


Gravel laden in Port Hastings, NS

Tijdens de terugweg gaat het stevig waaien en wordt het steeds warmer. Op twee meren merk ik een eenzame visser op, wakend bij zijn gat in het ijs... Tegen da'k dertien uur na mijn vertrek weer in Moncton aankom is het + 5 graden (een verschil van 19 graden met de voorbije nacht!). Het regent lichtjes en de satelliet bericht dat Day & Ross trucks aan de kant moeten wegens gevaarlijk gladde Highways, verder noordelijk en noord oostelijk van Moncton. 

Regen en mist op de Cobequid Pass.

Even vlug in Personal Miles naar de zaak. DEF tanken, de trekker (*) laten wassen en intussen de boss feliciteren (welke op oud-jaar vader werd van een flinke dochter, yehaa!).

Rond middernacht kan ik opnieuw de baan op, als het weer dat toelaat tenminste. Maar aan het aantal op werk wachtende trucks te zien zal ik vermoedelijk mogen uitslapen... 


(*) Bij deze toch even een bedankje voor al de ingezonden namen voor mijn Zwarte Zweudse. Ik hou ze nog ff in beraad...