Pagina's

zondag 19 januari 2014

Moose Jaw...

... in Saskatchewan, da's waar ik nu 8 uren rust sta te maken.
Dacht vanmorgen een 36 uren reset te nemen in Winterpeg (+4 graden!) doch Central Dispatch had nog een ander -pre- plan : Bij McCain in Portage staat een geladen reefer klaar welke maandagochtend bij een klant in Medecine Hat, AB moet geraken, en ik ben toevallig de enige die hen daarmee kan helpen...
Okee, niet elke Day & Ross truck mag een drieasser trekken, maar wat ik nog niet wist is dat er drie klanten in betreffende trailer zaten.

Snelle- en zwaar mannen...

Ben vorige zondag na de noen uit Hartland NB vertrokken en via Pennsylvania naar Toronto ON gekacheld. De bedoeling was om van daaruit terug richting Moncton NB te rijden om de verschillende fout-meldingen plus olielek van Black Volvet te laten herstellen. Van onze TOR yard ging het echter zuidwaarts, met een vracht plankskes richting Cincinnati OH, op de grens Kentucky.  Een bezorgde US dispatcher belt me uit bed : ik blijkt al uren spoorloos en berichten blijven "hangen" omdat mijn verbinding met de satelliet is weggevallen. Geen volgend pre-plan dus en een ingewillelde opdracht volgt... by phone...


Die lege Dry Van werd vrijdagochtend in de R&L yard vlakbij Detroit MI gedropt om dan bobtail dwars door een winters Michigan te bollen tot bij een takelbedrijf in Benton Harbor. Op een gegeven ogenblik wist niemand nog waar ik was, zelfs ik niet (spannend!). Aan Lake Michigan zou dus een ongeval-truck en vooral een geladen trailer voor me klaar staan.  Zo rij-klaar was die laatste dan weer niet zodat ik eerst de nodige herstellingen mocht laten uitvoeren. Je weet maar nooit, zonder remmen op de eerste as, met eventuele controles bij een DOT-Scale. Volgens mijn GPS had ik 16 minuutjes overschot om de lading tegels nog tijdig in Chicago geleverend te krijgen. Bij de enige DOT-Scale welke in de voorbije week open was ging het mis : de lading bleek door het ongeval verschoven en het gewicht zat redelijk verkeerd! Gevolg : opnieuw een ticket voor mij en de Dry Van zaterdagochtend gedropt bij onze R&L vrienden in Elgin IL, om ergens volgende week uit te leveren. Het is -13 graadjes en er stond daar weer een vrachtje stukgoed voor me klaar dat vandaag  (zondag, en + 4 graden) in onze WPG terminal verwacht werd. Heb dus op zeven dagen en zes nachten 6096 km bij mekaar gedraaid, en ben nu feitelijk via Medicine Hat onderweg naar de twee klanten in Calgary AB. Na een welverdiende reset in onze CAL yard hoop ik richting oost te kunnen rijden...
Opvallend weinig bandenrubber (klapbanden) of wilde beesten gezien gedurende de voorbije weken. Heeft vast en zeker iets met de koude te maken.
Black Volvet lijkt goed te genezen en herstellen zal dus nog niet voor de eerste dagen zijn...
Driver Valere die is enkele dagen in Toronto op doorreis (afkoelen??) en zit op dees eigenste moment met Luc te tafelen. Ik wil hem feitelijk ook nog even gaan groeten. Druk druk!!

De grensovergang bij Detroit...


Veelassige betonmixers...