Pagina's

woensdag 3 september 2014

Laredo part 3


Laat ik er van uit gaan dat een binnenkomend pre-plan (wat, van waar en wanneer, naar waar en wanneer, via welke grensovergang, aan welke temperatuur, en andere waardevolle gegevens) voor waarheid aangenomen kan worden. Niets blijkt minder waar! In mijn geval zat na de grensovergang ook het leveringsadres + tijdstip goed fout. Allemaal erg handig als je ergens onbekend bent.


Ben uiteindelijk met de lege trailer naar de drie truckstops aan de noordkant van Laredo gebold.
Volgens een eerder satellietbericht van US Dispatch zijn er vandaag vijf retourladingen noordwaarts vertrokken, behalve voor #233084, want die zou zijn reset hier gaan maken. (Heb ik toch de voorbije dagen al gedaan?! Amateurs!)


No stress! Eerst maar een gezonde visschotel wezen eten bij Denny's en aansluitend vond ik een nieuw satellietbericht : Blijkt nu plots dat ik deze trailer ergens ten zuidoosten van Laredo mag gaan droppen. Daar zou dan morgen (?) een geladen modelletje van uit Mexico aangevoerd worden welke ik richting Toronto ON mag trekken. Da's dan weer goed voor zo'n 3000 Km en het travel agency betaalt mij hier zelfs een nacht. Ik ben heel kerjeus!


Opmerkelijk veel solotrucks met van die extra grote slaapcabines en gesloten bestelwagens staan hier op werk te wachten. Kleine vrachten die met grote spoed over lange afstand doorheen Amerika en Canada gaan geleverd worden.


Blijkbaar komen alle oude en vooral lelijke frontstuurcabines van uit het noorden bij de Mexicanen terecht. Zij brengen er ladingen (trailers) mee over en weer van Nuevo Laredo naar Laredo en omgekeerd.


Massa's nieuwe trucks zwermen uit. Ik vermoed dat er hier ergens een nest moet zitten!



Op naar de volgende...