Pagina's

dinsdag 29 april 2014

Wachtend...



Doh! Wie zei er hier ook weer dat er meer werk was dan in dezelfde periode, vorig jaar?
Gisterenochtend, de fritjes waren nog niet uit de trailer en ik kon twee uurtjes verderop bij Good Year een trailer vol banden gaan wisselen welke voor middernacht in onze Montreal terminal verwacht werd.
Goed twaalf uren later sta ik hier, intussen tweedes op het Power Board, nogsteeds. Niks voor het oosten, niks voor het westen en amper een trailer zuidwaarts, voor Portland ME. Met mijn resterende rij-uren kon / kan er gerust nog een tweede eastcoast-trip aan af,
Had vannacht Luc aan de lijn en die stond al achtien uren in Portage MB op een retour te wachten... of... het leven van een Wild truck driver bij Day & Ross...

Van NY naar ON.
1000 eilanden, van op de brug gezien...

Een uurtje oostwaarts van hier blijkt dat ex-collega Mehdi thuis zijn reset aan het maken is en die heeft het best naar zijn zin bij Trans West. Lange reizen (team truck) naar voornamelijk Californische bestemmingen en terug, maar ook regelmatig eerst langs Calgary en Vancouver, om dan pas zuidwaarts te kachelen! Hun trekkers staan op max. 75 Mi/Hr afgesteld (de mijne op 61 Mi/Hr!) en dat maakt dat zij gezwind 2400 Km per dag kunnen liggen lopen afleggen (de drivers houden het Amerikaanse systeem aan = 11 rij-uren met een half uur off duty tussenin en de ene probeert te slapen terwijl de andere bolt). Het feit dat hij ook regelmatig nieuw ingevoerde chauffeurs meeneemt om op te leiden, maakt dat hij zowat het dubbele kan verdienen dan ik. Tornado's en andere stormen onderweg neemt hij er graag bij.

Een dik uur noordwaarts van hieruit wonen o.a. Rik en Katty.
Altijd meer dan aangenaam om ginds mijn reset te gaan maken, maar heb de voorbije weken al genoeg werkloos stil gestaan. Ben anderzijds wel benieuwd hoe het er met de restauratie van de 2PK'tjes is gesteld!?

Feit : ergens half juli wordt foreign driver Bart in Saskatoon SK verwacht. Welcome !
Bij mijn spitsbroeders Erik (met K) en John (zonder K) is het anderzijds verdacht stil...

Enfin... Een satellietbericht meldt me net dat ik morgenochtend in Portland ME verwacht word. Hmmm, een aangenaam ritje, genietend van de prachtige natuur doorheen de staten Vermont en New Hampshire kondigt zich aan.

Werk ze !