Pagina's

maandag 7 april 2014

No luck with the truck. Part 2

Zondag na de middag van de MTN yard aangezet om via onze hoofdzetel in Hartland NB naar Fogelsville in Pennsylvania te bollen. Niks gehaast want de diepgevroren fritjes mogen er pas dinsdagochtend uit.

De rit is nog maar goed vijf uurtjes bezig als het lelijk fout gaat. Schemerdonker, I-95 in de buurt van Sherman ME. Net als ik een andere truck ingehaald heb en terug op het rechter rijvak ben steekt een hert (?) in volle vaart van uit de middenberm de Highway over. Vol in de remmen naar de pechstrook sturend, maar te laat want het beest knalt links voor op de Volvo.
Het hert, zonder papieren, is natuurlijk spoorloos. Black Volvet's spoiler is afgebroken, de bumper is geplooid en de lichten schijnen paraplu in hun gescheurde aquarium.
Een deugdelijke moose bumper zorgt in zo'n gevallen voor bescherming van radiator en andere vitale onderdelen...




Heb iets verderop bij een tankstation zo'n tien uren op een oplossing staan wachten. Gedurende het weekend is er namelijk geen Fleet Support en werkt er haast geen volk op US Dispatch en onze CanadeseToll Free alarmnummers zijn van hier uit niet bereikbaar. Echt handig dus, grrrrr! Gelukkig is Luc 's avonds on the road en kan er via de 10-4 gehandeld worden.
In de US (en vooral hier in Maine) wordt een truck bij een eventuele controle en met zulk'n beschadigingen steevast out of service geplaatst.
De voorlopige herstelling mag in Bangor uitgevoerd worden en da's op ongeveer een uurtje rijden. Wel spannend want de DOT Scale tussen de parking en the shop is open (maar ik mag er deze keer gezwind en zonder inspection door rijden, yehaa!).

Hoop doet lenen...