Pagina's

dinsdag 1 april 2014

Michigan...


... met Detroit als als meest bekende stad, tevens het hart van de auto-industrie.
Plaatsen als Watervliet of Holland verwijzen naar de vele Nederlandse immigranten welke hier lang geleden neerstreken. (ik loop -borsten vooruit- te paraderen in mijn Dutch American Van Club t-shirt...)
Het is middag en ik ga mijn tien uren rust compleet maken bij een -voor mij- onbekende truckstop vlakbij Marshall, langs de I-94 (Interstate 94 heeft niks te maken met mijn I-94 weaver uit vorig topic hoor).

South of the Border (zo noemen ze het daar).

Voor boer en tuinder?

Omstreeks middernacht was mijn trailer eindelijk vol tortillas en corn chips geladen (alles dus op basis van mais) en kon ik opnieuw tien uren vroeger dan gepland, met een lekkere lichte vracht weer de baan op, van uit een residentiele buurt in Minneapolis, Minnesota naar de Old Dutch chipsboer in Hartland. Da's dicht bij onze hoofdzetel in het winterse New Brunswick en weer goed voor zo'n 2000 Km.
Net voor de ochtendspits was ik Chicago IL voorbij en straks bol ik -opnieuw- via de Blue Water Bridge en Sarnia Ontario binnen.
De ganse nacht heeft het hevig gewaaid en momenteel perst een pover zonnetje met moeite negen graden door de wolken. Verder is er hier van de lente nog geen spoor. Het heeft namelijk al in weken niet geregend in deze streek...

Volgens mij haast kenmerkend voor Michigan zijn de vele multi-assen tellende trucks en trailers welke hier rondcrossen (vooral bij staaltransport, onder citernes (?) en of betonmolens). Al rijdend kan ik soms tot negen as-rijen tellen! Sommige zijn meesturend, andere zijn dan weer optrekbaar (er moet soms nog gedraaid worden ook...) en twee of drie bandenmaten blijken ook al geen probleem. Super Single's, enlele- en dubbele montage... het kan allemaal, samen gemonteerd op een en dezelfde trailer.


Droom ze !