Pagina's

vrijdag 25 april 2014

Reset @ the shop.


Zal deze 36 uren reset ook niet snel vergeten!

In the shop...

Zowat de ganse donderdag in Bjorn's eigen retailing shop gestaan om onderandere de wielen op de drives te kruisen (links-voor wordt rechts-achter en zo...) wegens het onregelmatig afslijten van de banden. Dit laatste had soms tot gevolg dat Black Volvet nogal hevig ging trillen tijdens het rijden (= heel storend + vreet banden).
Ik probeer er letterlijk zuinig mee om te springen, met m'n zwarte madam'. Zo verbruik ik momenteel nog gemiddeld 35 L/100Km, en komend van 42 L/100Km is dat helemaal niet mis, al zeg ik het zelf...

In de namiddag ging het voor de verandering nog eens goed sneeuwen en gedurende de nacht zakte het kwik weer onder nul. Ze verstaan het hier allemaal niet meer. Ik natuurlijk wel (opwarming van de aardkluit, jawel)!

Volvo & Mack, in Moncton NB

Deze vrijdagochtend om acht uur afspraak bij de plaatselijke Volvo dealer, in verband met de na-weeen van mijn beestig ongeval. Bij de voorlopige herstelling, toen in de US werd een nieuwe mooie zwarte light unit geplaatst waardoor mijn zwarte madam' feitelijk al die tijd al met twee verschillende ogen rond reed. Volvo gebruikt over de grens dus passende onderdelen maar in een andere kleur en met verschillende bedrading (marker light werkte niet). Van de verzekering mocht de trekker ook uitgelijnd worden en terwijl ik daar dan toch stond werd gelijk een beschadigde balg van de luchtvering vervangen.
Het bleef de ganse voormiddag lichtjes sneeuw en ijs regenen en toen ik -omstreeks 15u- voor de derde keer van de Tim Hortons terug kwam gewandeld was het zaakje eindelijk rond en ging de mecanic -op mijn vraag- de lichten afstellen. Aaaaagh, dit gebeurt hier haast overal "op den tast" en moest volgens hem feitelijk in't donker geschieden ! Opmerking van die mecanic : "Als tegenliggers straks met hun grote lichten naar je knipperen dan schijnt de nieuwe unit waarschijnlijk te hoog...". Tja?!



Terug @ the farm is't weer redelijk droog en haal ik overbodige winterspullen uit mijn cabine. Morgen vertrek ik opnieuw richting Philadelphia en daar was het vorige week zo'n 23 graden lente.

(H)Eerlijk detail : het tax return bedrag werd intussen netjes op mijn bankrekening gestort! Een pak sneller dan in land B, meen ik me te herinneren?!

Geniet van het komende weekend!!