Pagina's

zondag 10 november 2013

Onderweg met Zwarte Pete.



Mijn eerste reis, met de Pete in de sneeuw...

Het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad (+ de gebruikelijke $ 150) om vorige vrijdag aan mijn nieuwe werkvergunning te geraken, daar in Houlton, op de US Border, maar het is gelukt. Met de medewerking van driver Valere -en de prachtige Volvo-  geraakte ik 's avonds nog terug in Moncton waar ik al dadelijk in # 233559 kon overnachten.
Een hele aanpassing, zo'n cabine waar al m'n spullen eerstdaags een andere -vaste- plaats moeten gaan krijgen. Vooruit rijden in zo'n smalle cabine is op zich geen probleem. Achteruit onder hoek aandocken of parkeren valt echt NIET mee. Ik kom er later nog wel op terug...

Vanmorgen onverwacht vroeg uit bed gebeld, of ik maandagochtend in Rimouski, QC kon lossen en aansluitend de rest in onze Montreal yard wou droppen. Van daaruit gaat de reis dan -beloofd- verder richting Syracuse in New York State (en dit zijn een pak meer miles dan de eerder voorziene trip naar Fogelsville, PA).
Leeg onderweg van Fredericton naar het fritkot in Florenceville begint het al lichtjes te sneeuwen en dat duurt zowat de hele dag door. De eerste levende ziel die ik tegen het lijf loop is Carl, m'n euh ouwe baas, even vriendelijk als altijd.
De rest van de rit verloopt dus goed geladen en de laatste uren zijn redelijk vermoeiend, zo door de onbekende en aardsdonkere binnenlanden van de Provincie Quebec.
De Peterbilt heeft er anders wel zin in!