Pagina's

zaterdag 2 november 2013

Stormachtig nachtleven !


Pas 12u na aankomst kan ik weer aanzetten, dit keer met een corrosieve stukgoedlading richting ferryhaven en die ligt zo'n 5 uur verderop, doorheen het nachtelijke binnenland van Nova Scotia. Het is 18 graden warm, het is gestopt met regenen en het stormt. Zo hard zelfs dat lege combinaties omver geblazen kunnen worden en dus eerder die avond al geen verkeer meer toegelaten werd vanaf de New Brunswick grens. Ik ben zo goed als alleen op de baan. Spannend!!
Allerzielen en 4 uur in de ochtend. De haven blijkt een reuzegroot parkeerterrein, nu de ferries niet uitvaren. Onderweg was er al een nieuwe opdracht binnengekomen : de Moncton-terminal wacht op een lege reefer welke ik in onze Sydney-yard mag gaan oppikken en aansluitend afleveren.
Intussen was de storm geluwd en werden de banen weer vrijgegeven zodat ik me -lekker cruisend met een lege remork op de schotel- kort na de noen kon afmelden.

Driver Valere die staat even verderop (bij de winkels) zijn 36-uren reset te maken, wachtend op de komst van Master Luke, onderweegs van Montreal naar hier, en ik moet minstens 8 uren "slapen". Tijd maken dus voor gezellig  "mensjes kijken" in de Walmart-omgeving (amai, er lopen daar nogal figuren rond zelle, op zo'n drukke warme zaterdagnamiddag!) en een wandeling richting Staples om daar even naar de nieuwste tablet-snufjes te gaan informeren (wat gedacht van een Asus,  http://incredibletogether.asus.com/vivotab.html, al iemand ervaring mee?).
Het koelt op korte tijd serieus af en de hemel kleurt donkergrijs. Morgen wordt er sneeuw voorspeld, zo horen we hier.

Ik keer alvast terug naar de yard om nog enkele uurtjes te -proberen- slapen.
Benieuwd of Central Dispatch me straks weer de nacht in zal sturen...