Pagina's

zondag 8 december 2013

Vervolg van deze trip.

Mars?? Toch bewoonbaar?

Was woensdag nog 30 uren te vroeg op het losadres en heb er ter plaatse dan maar een officieuze reset van gemaakt. Tijd zat om te lezen, te wandelen, de cabine te herschikken en te kuisen.

Doh! Had me toch beter die Verizon Mobile Hotspot aangeschaft, daar bij de TA in Gary IN. Met zo'n toestelletje creeer je -omzeggens overal in de US- je eigen WiFi.
Kreeg daar tussendoor ook oud collega Mehdi aan de lijn, net terug in Quebec na zijn eerste California rit, begeleid door een ex Van Mieghem driver. Die ziet het daar ook best zitten!

Vrijdagmiddag eindelijk weer geladen de baan op en de rit gaat vanuit een zomers North Carolina met zijn enorme katoenplantages, door Virginia naar een herfstig kil en nat Washington DC (in volle avondspits...). Onderweg passeren mij een 10-tal touringcars met militairen. Op zich niks speciaals, behalve dat de merendeel hiervan uit verschillende modellen Van Hool bussen bestond. Terloops -voor mijn volgers bij De Lijn- even meegeven da'k in Montreal QC ook enkele A300 gelede bussen weet bollen, met eveneens licht beschadigde achteroverbouw....

Opvallend mooi en veel gezien, deze Van Hool dubbeldekkers.

Het blijft nog een lang stuk druk en vooral nat, daar in Maryland en mijn ruitenwissers krijgen rare kuren. Ik doorkruis een stukje West Virginia en bij de Pilot truckstop in Breezewood PA, waar het verdorie vriest en lichtjes sneeuwt hou ik het voor bekeken. Enkele bevallige Aziatische dames masseren er graag de stress uit je lijf (gelukkig gebeurt dit niet buiten...) en mijn lading heeft opnieuw geen haast...
Zaterdagochtend na een stevig ontbijt (Luc, mijne shake is op...) van uit Pennsylvania fris en monter weer aangezet om via New York (state) en vlakbij Niagara de Canadese grens over te steken.

Op de Peace Bridge, Fort Erie.

Onderweg was het omzeggens overal lichtjes aan het sneeuwen en de Pete-thermometer vermeldt koortsachtig 90,5 graden C. Na satelliet-overleg met Central Dispatch heb ik de trailer in onze Brampton yard mogen droppen en daar wacht ik nu alweer 16 uren op een lading oostwaarts. Op die manier geraak ik hopelijk snel in Moncton waar zwarte Pete weer de garage in mag (neuscorrectie en al...) en ik een heuse reset ga maken.

Afwachten en intussen gebruik maken van gratis WiFi, hier...