Pagina's

vrijdag 27 december 2013

Mooi en medogenloos...


... zo kan de winter zijn...


Mijn vorig vertelselke was amper geplaatst toen de landlijn @ the farm uitviel. Geen internet geen telefoon of televisie meer. Volgens de radio was een ijsstorm de oorzaak.
Nog erger wordt het als dan ook de stroom nog wegvalt. Geen electriciteit betekent geen oven of koelkast (*) meer. Water dat niet meer opgepompt kan worden, de verwarming die uit valt, poorten en deuren of liften die ons niet meer gehoorzamen en zo voort...
Vijf dagen na de ijsstorm zitten nog zo'n 80.000 gezinnen zonder stroom!!



Anderzijds zijn de winterse landschappen adembenemend. Trailers wisselen bij -13 graden ook!
Bomen hangen zwaar door onder het gewicht van al dat ijs. Toen ik zondagnamiddag wou aanzetten lag er een centimeters dikke ijslaag op een kant van de zwarte Zweudse (**). Zo dik dat de ruitenwissermotor het begaf (en ik maandagochtend bij de Volvo stond aan te schuiven...). Gelukkig wist Luc me te vertellen dat er een recall op die motortjes zat en door in de shop dan heel zielig te kijken werd mijn exemplaar onder garantie vervangen. Tof!

Druk onderweg!


Trailerdak sneeuwvrij maken voor vertrek...

Heb intussen nog niet stil gezeten en over Kerstmis doorgewerkt, hier in the Maritimes. Tot 1050 km per 14 uren-werk-dag met 4 tot 6 trailerwissels waardoor ik soms de Moncton yard opdraai met nog amper 2 minuutjes overschot...
Ongelofeloos, maar gedurende een feestelijke 48 uren waren we hier aan't bollen geweest zonder dispatching of fleet support (dus ook geen domme sattellietberichten gedurende het slapen!).

Paden trekken voor de Skidoos.

Vakantie betekent ook veel Skidoo-pret, voornamelijk in de midden- en zijbermen van de Highways, welke zich hiertoe -met hun brede V-vorm- uitstekend lenen.
Minder prettig zijn de car accidents. Zo lagen er in de vooravond van Kerst, over de laatste 40 km voor Moncton 3 luxe wagens op hun dak, ook al in die bermen.



Luc werd met een lading van uit Winnipeg naar het zuiden van Illinois gestuurd en zou nu onderweg kunnen zijn van Chicago naar... the Peg. Die geraakt dus onmogelijk tegen nieuwjaar thuis om van mijn fles Farmers Egg Nog te proeven (dan heb ik meer, LoL!). Voor meer informatie over Lait de Poule, plankzeil naar http://en.wikipedia.org/wiki/Eggnog en geniet...

Hoog tijd om nog rap 6 uurkes geconcentreerd door te slapen...



(*)   Vers of diepgevroren voedsel tijdelijk in de sneeuw bewaren trekt de wilde beesten aan...
(**) Ik zoek nog naar een passende naam voor mijn Zweedse. Iets a la Jeanne DARK. 


Achter me komt de zon op...

Je kan er maar beter goed voor staan dan slecht in zitten!   ;-)