Pagina's

zaterdag 1 juni 2013

Week 22, bijna gepasseerd...


Zaterdagochtend 01/06, Sinclair's Truckstop, Pine Bluff, Wyoming, 7 graadjes en net de Rockies over...
Al dat haasten was weer nergens voor nodig. Pas 20u na aankomst rij ik geladen met McCain van de dam. In tussentijd toch weer scheten gelachen : terwijl ik de wolkenformaties zit te bestuderen krijg ik daar plots een soort euh opleidingscentrum voor meeuwen (?) in't oog, waar ze -denk ik- leren synchroon-vliegen. Man man, niet te schatten! Moeder overste, luid kwetterend doet alles voor en de 4 anderen, in V-formatie moeten volgen. Peddelen, bakboord duiken! Optrekken, drijven op de wind, snel stuurboord duiken. Peddelen! Zakken, stijgen, drijven,... en dat allemaal "ter plaatse".  Even verderop was nog een tweede groepje aan een andere choreografie aan 't oefenen. Vermoedelijk moeten die binnenkort ergens aantreden op een vliegshow of zo...


Eerst richting Salt Lake City om dan vanaf de grote zoute meren de neus naar het oosten te keren en via de I-80 naar Chicago te bollen. De levering was voorzien voor deze namiddag maar 1415 miles is me toch iets teveel van het goede.


Onderweg weer ogen te kort gekomen : om de 2 minuten passeert er wel een truckje met 3 citytrailers aan de haak, of die veel rare dumptruck-combinaties op de baan = trekker oplegger gevolgd door een 2, 3 of 4 assig wipkarretje, met pinklicht midden op de 10 meter lange dissel. Ook weer veel beestig lange goederentreinen welke over 2 sporen en soms getrokken en geduwd door 5 briesende diesellocs door de Rockies denderen. Onbeschrijfeloos machtig!
Electronische borden boven de Hwy raden meermaals af om met lichte aanhangers (lees : leeg) verder te rijden. Wegens de hevige wind is er kans om omvergeblazen te worden!


Driver Valere had me aangeraden om halt te houden in Little America, een pleisterplaaats voor de reiziger zo blijkt. Ben er snel wezen shoppen en heb dan gelijk een dikke chiliburger met fritjes geproefd...







's Winters moet het hier geen lachertje zijn en je valt hier ook best niet in panne want er zit soms meer dan 100 miles tussen een euh nederzetting...

Mijn 10 rust-uren zitten er weer op.
Zorgen dat de volgende 11 rij-uren goed ingevuld worden...

Afgelegde afstand in mei : 22111 Km