Pagina's

maandag 3 juni 2013

Week 23.


Atlantic Driving Championships : Master Luke eindigde zaterdag onvoorbereid op een schitterende tweede plaats! Hem kennende is deze uitslag onvoldoende. De organisatie kan dus volgend jaar maar beter uitkijken!







Zondag 06/02
Gedurende de ganse rit doorheen de schrale Midwest worden weiden en velden overvloedig en constant met water besproeid. Er zou anders geen veeteelt of landbouw mogelijk zijn. Op een gegeven moment rij ik dan Illinois binnen en daar staat het water letterlijk op het land. Niet te schatten, die natuur...



Eens over de Ambassador Bridge (mijn US - CA verbinding) verspringt de telling van mijn e-log automaties en wordt het hoog tijd om de trukendoos weer te openen, of ik kan op 45 minuten van mijn klant overnachten...
Net voor middernacht drop ik de reefer bij het vrieshuis in Vaughan, ON. Nienamd wist daar blijkbaar van m'n komst (zo'n 30u te laat). Aansluitend bobtail ik maar naar de BRA-yard waar ik nu op een vrachtje east wacht (oeps, maandag in onze Brampton-yard, slechter kan weer niet, grrrr...)



Tijdens zo'n lange rit doorheen the States valt op hoe traag ik wel ben. Heb amper 5 combinaties moeten inhalen gedurende het laatste traject. De gemiddelde snelheid van mijn Cascadia is 91 km/u terwijl de maximum toegelaten snelheid 120 km/u bedraagt. Tel eens 20 km/u op bij mijn snelheid, gedurende 10 rij-uren, gedurende 3 dagen en je staat wel 600 Km verder...
Voor C&J Trucking is deze situatie natuurlijk interessant : minder kosten aan fuel en driver!