Pagina's

zondag 30 juni 2013

New England.

Plaatsnamen als Derry, Bedford, Portsmouth, Dover, Londonderry,... ik ben overduidelijk in New England op de baan.

Na de reset in Plainville kon ik bij R+L Carriers in Manchester, New Hampshire trailers wisselen en verving ik gedurende gans de week eentje van de STJ - MAN scheduled trucks. Da's stukgoed over en weer rijden tussen onze Saint John terminal en de R+L terminal in Manchester.


Day & Ross werkt al langer samen met R+L Carriers en deze laatste is een grote Amerikaanse speler als het op afhalen en leveren van deelladingen aankomt!
Aantrekkelijk en simpel werk, gewoon reglementair bollen en of slapen, beginnen op maandag tot vrijdag of zaterdag, geen tijdverlies, geen gemekker van dispatchers,... Er ligt een gevarieerd parcours van zo'n 640 Km tussen de 2 terminals, met Border Control in Saint Stephen  / Calais. Tijdens het 2 uuur durende stuk krinkel-de-winkel-bergop-en-bergaf over de "9", de tweevaksweg doorheen de binnenlanden van Bangor naar Calais (in Maine) is't serieus werkendag. Vooral gedurende de eerste 50 Km gaat het -verplicht- traag en voor geinteresseerde Streetcruisers staat er heelwat schoon Custom-gerief te bezichtigen. Auto's, traktoren, trucks, ... hier wordt van alles gerestaureerd voor verkoop (en klaargestoomd voor de 13th Atlantic Nationals Automotive Extravaganza http://www.atlanticnationals.com /  , binnen kort)!



Het weer kan beter, maar dat houdt motorrijders niet binnen. Ontzettend veel dikke moto's, van het type David Harleyson zijn -gepakt en gezakt- op reis. Soms word ik ingehaald door een racemachien a la Yamaha R1, de bestuurder veilig ingepakt, liggend op zijn bolide alsof hij de Isle of Man TT aan't rijden is, maar dan in slow motion, tegen een gezapige 103 Km/U (max. toegestane snelheid, op die bepaalde plaats). Onvoorstelbaar en grappig om zien!
Minder grappig zijn de gevaarlijk veel eenzame fietsers (behalve dan dat ene koppel op een tandem), overduidelijk niet onderweg van bij de beenhouwer naar huis, met 4 schellekes kipkap (dik gesneden), 200 grammekes piksossis (zonder look) en 150 gram Filet D'Anvers, maar eveneens aan het reizen.



Donderdag na de middag heb ik zelfs tijd om eventjes een vrachtje bezems naar de Hartland yard te voeren en rap een bandenwissel op de voorste aandrijfas uit te voeren @  Brian's shop. Amper 3 maanden geleden werd op dezelfde plaats een even snel en slecht afslijtende band vervangen. Strange!?
Onderweg eastbound gespot : een knappe nieuwe Volvo trekker met een knappe en nog nieuwere trailer, met aan het stuur Luc's knappe nieuwste driver Valere, LoL !!



De laatste retourvracht bracht me zaterdag rechtstreeks naar onze Moncton yard en gezien er hier niet direkt werk voor me was (lees : scheduled trucks EN enkele wachtenden voor mij...) kon ik euh beschikken, lees : reset @ the farm.

Gelukkig blijft de zondag droog en kan er in de moestuin gewerkt worden (weer of geen weer, onkruid groeit maar door en muggen blijven niet te kloppen). Naar het schijnt volgen honden aardlijnen tijdens het ravotten en hier lopen die aardlijnen blijkbaar door Nancy haar patatten, spinazie, erwtjes en pompoenen...
Morgen, maandag wordt hier Canada Day gevierd en zijn de winkels allemaal gesloten. Vandaag dus ook nog alle nodige inkopen doen voor de komende werkweek on the road...



@ the farm betrek ik de kamer naast die van m'n gastgezin en 't is niet de eerste keer dat we (= iedereen in dit huis!) tot de vaststelling komen dat Master Luke serieus kan liggen snurken.
Volgens hem heeft dat alles met overgewicht te maken en moet er iets ingrijpends aan zijn eetgewoonten veranderen om vervolgens en dringend te vermageren.
Volgens mij is er een veel gemakkelijkere oplossing : schaf een overmaatse reetveter aan en wordt de eerste Vlaamse Sumo worstelaar in Canada. Succes maat!  LoL


Afgelegde afstand in juni : amper 18.104 Km... Ik verzwak...