Pagina's

dinsdag 7 mei 2013

"Dienst Tourisme"... mei 2012 - mei 2013.

Oplettende lezers weten da'k hier een jaar geleden al op studiereis was.
Ik herinner mij dat er vorig jaar ook al zo weinig vracht was (of slecht verdeeld misschien?).



Vrijdag 3 mei.
Planner John stuurt me van de yard in Brampton naar onze Montreal terminal. Onderweg opnieuw een zwaar ongeval waardoor iedereen de Highway af moet en via de "oude weg" kan gaan aanschuiven. Ik haal het niet en blijf langs de highway slapen.
Wachten is de boodschap, als ik eindelijk mijn trailer heb gedropt... Heel onverwacht komt Master Luke hier ook opdagen en als blijkt dat zijn Roemeense maat T B (U like my truck?) al voor mij in de rij staat wordt het al bij al nog euh vrolijk. We gaan samen een stukje eten en tussen de soep en de patatten laat Luc ons alvast weten dat hij binnenkort meedingt naar de titel "Beste chauffeur van de Maritimes"... Ze weten niet wie ze daar binnenhalen!
Zo'n 13 uren na aankomst kan ik eindelijk weer weg, retour naar Toronto.  De trailer is daar nog maar net gedropt als planner Ken me "dringend"  de baan op stuurt met een dry van vol stukgoed voor Montreal.
Mijn E-log leert me dat mijn 70 rij-uren er morgen op zullen zitten wat inhoudt da'k mijn reset in Montreal zal moeten maken (en voor een keer kan dat nog aangenaam worden...).

Zaterdag 4 mei.
Het wordt al klaar als ik -exact 14 uren na m'n vertrek- deze trailer drop in de Montreal yard. Heb al bij al toch 6849 Kms afgelegd binnen die 70 uren en veel gewacht. Slapen zit er hier niet echt in,  omringd door een goederen-rangeerstation. Een machinist van Canadian Passific bespeelt er de gashendel van zijn machtig stel diesellocs om een trein samen te stellen. Trekken en duwen, vooruit, achteruit,... de grond, de lucht trilt, hmmmm, heerlijk is dat, die trage zware dikke donkerbruine dieselklop...



Dan maar tijd maken voor was en plas, met een aangenaam vooruitzicht in m'n achterhoofd voor de komende uren (relaxatie... en dus toch bewust voor Montreal gekozen hoor...).

Intussen blijft het hier schitterend weer. Lekker warm en zonnig, geen spatje regen gehad in 10 dagen!


Iemand hier zei me net:
De mooie dingen moet je koesteren. Voor de lelijke dingen moet je een oplossing zoeken. 
Wat je niet kan oplossen moet je loslaten.