Pagina's

zondag 26 mei 2013

70 Hrs, week 21 +

Donderdag.
Pas omstreeks 15u30 ALT komt mijn E-log weer tot leven, met een pre-plan, en wat voor een... Zo'n 5u westwaarts in Ilinois kan ik morgennamiddag vers varkenvlees gaan laden. Deze lading mag de 28e gedropt worden in onze yard in Surrey, en da's een voorstad van Vancouver, een 3800 Km hier vandaan. Ik ben dus eventjes aan de waggel!

Vrijdag.
Gisterenavond nog aangemeld, met verkeerd Pick Up #. Tijd zat om dat in orde te brengen en er is een Chinees restaurant op de hoek...

Achteraan op het terrein... Hmmm!

's Middags plaatselijke tijd sta ik aan dock 5 maar meat inspection moet z'n zegen nog geven... Shunters van de huistransporteur zijn konstant in de weer met uitkuisen/spoelen en verplaatsen van lege en gevulde storage reefers + aanvoer op afroep, van uit aanpalende toeleveringsbedrijven.
Hele vrachten levende varkens worden aangevoerd en hele vrachten vers verpakt en in porties worden ze afgevoerd.
Zo rond 18u ben ik opnieuw aan het rijden, eerst via de I-80 dwars door Iowa en dan met de neus noordwaarts, via South en North Dakota, westwaarts naar en door Montana, om via Sweet Grass / Coutts border Alberta binnen te rijden.

Weekend.
Lekker rustig door cowboyland cruisend, terwijl driver Valere zit te stressen en te vloeken in de Eastern Triangle, ghihi. Vleestransport voor H&R was jaren lang zijn ding. Feitelijk rij ik dus rond in zijn speeltuin. En laat het nu net Lethbridge zijn, de uitvalsbasis van the Big Red Team waar ik heen moet voor een -mogelijke- meat inspection. Ik krijg dagelijks nuttige informatie van hem doorgespeeld, over hoe te rijden, waar te tanken, waar (bij wie) te slapen, enzovoort. Prachtig toch!?
Ben benieuwd of mijn 2 spitsbroeders Erik & John intussen bij H&R aan de slag zijn? Ik hou alvast de rode trucks in't oog.