Pagina's

vrijdag 8 maart 2013

Reset @ the farm


Over dag is het nu meestal vlot rijden. De sneeuw smelt meer en meer weg. De vele kadavers naast de weg steken letterlijk hun kop op, wachtend op ontdooiing en op de Black Birds, om opgeruimd te worden.
Als ik dan nog al mijn rij-uren goed gebruik lig ik voor op de Day & Ross planning. Dit had zo tot gevolg da'k donderdag niet naar de klant hoefde om te lossen maar da'k de trailer woensdagavond nog kon droppen in de yard in Brampton.

Blue Water Bridge.

Amper 5 uur na mijn Arrived Call werd ik door de satelliet gewekt met een Pre-plan. Er stond -opnieuw- een Dry Van voor me klaar om naar de yard in Hartland, zo'n 1300 Km oostwaarts te brengen. Eerst de -minimum- verplichte 8 uur rust vol maken en dan al toverend net binnen mijn 13 rij-uren afklokken met een nieuwe Arrived Call in Hartland. Het is normaal da'k niks hoor van mijn euh bazen. Hun truck doet good miles en dat brengt $$ op.

Vrijdagochtend 6 u kon ik weer de baan op met een Dry Van welke in de Moncton yard afgezet mocht worden. Van daar ben ik vlakbij the farm voor mijn reset. Deze reis was goed voor 6560 Km en ik schrijf mezelf uit voor de komende 50 uren.
Tijd genoeg om des boerens dochters en hun speeltjes te ontdekken tijdens de Atlantic Farm Mechanization Show, hier in't Coliseum Complex.



Overdag rijden zou nogal wat schoon beeldmateriaal kunnen opleveren : knappe trucks en hun soms eigenzinnige aanhangsels, prachtige natuurgebieden, ongewone situaties, opmerkelijke bouwconstructies, ...
Probleem : ik heb maar 2 handen! Als er dus eens iemand wil mee rijden, dan kan die het stuur vasthouden, de knopjes van Cruise Control en Jake Brake bespelen terwijl ik mijn fotografisch en telefonetisch apparaat overroep en overslaag omdat het weer veel te traag opstart om een portret te maken.  LoL

Wat viel er onderweg nog op? Veel vuurwerkwinkels en -fabriekjes. Liefst gelegen vlakbij een tankstation aan een af- en oprit. In gedachte keer ik 40 jaar terug : rond deze tijd, Schepdaal (Pede), de ontploffing van het vuurwerkfabriek...

Het is weekend mensen, geniet er van!!