Pagina's

zondag 3 maart 2013

Destination Lenexa, KS




Een ommetje van 40 km op een rit van 1970 mijlen dat moet kunnen (volgens Master Luke) en hier sta ik dan in 's werelds grootste truckstop, de Iowa 80 in Walcott, Iowa.


Veel bling bling voor veel ping ping  binnen. Een keuken die 24 / 7 open blijft (die van Wendy's trouwens ook!).  Aanschuiven bij een chiropractor of bij een dentist (de "kussentjes" van mijn tandenarts liggen vast en zeker comfortabeler!), een lege fitness, dure douches,... Er zijn al genoeg reportages over gemaakt.




Vrijdagmiddag 01/03 was het spannend en druk @ the farm. Rutger's Van was gepakt en gezakt om richting westen te vertrekken (werken en studeren in Alberta). Master Luke vertrok naar de Volvo garage om z'n nieuwste trekker op te halen (chauffeurs gezocht!) en ik had m'n preplan binnen voor een reisje vam de terminal in Moncton via Bouctouche met een Dry Van naar Lenexa, Kanasa City om daar dinsdagochtend te gaan lossen.
New Brunswick verlaten was nog het moeilijkst wegens de verse sneeuw in de Appalachian Mountains. Eerste rustplaats is bij Montreal in Quebec. Daarna gaat het door Ontario tot bij de grens in Sarnia. Over de Blue Water Bridge rij ik de US binnen in Michigan en bol verder zuidwestwaarts via de staten Indiana, Illinois en Missouri naar Kansas (met een ommetje doorheen Iowa...). 't Is prachtig zonnig lenteweer en de temperatuur schommelt overdag rond het vriespunt.
Wat mij onderweg vooral opvalt: veel caravans, fifth wheels en andere RV's (Recreational Vehicle) op transport van de fabrikant naar de klant, de nieuwe eigenaar of het RV Parc, hoe verder, hoe beter het wegdek, mooier gepoetst- en gepersonaliseerde trucks, meer en grotere truckstops.



Vannacht trok er een sneeuwstorm in noordoostelijke richting en alles is hier weer maagdelijk wit. Ik zal maar aanzetten en de rest lezen jullie later dan wel.

Get miles
Get respect
Get on board.