Pagina's

maandag 18 maart 2013

Onderweg...



Waar men ook door Canada rijdt, er wordt gebouwd! Hele wijken verrijzen en steden breiden uit. Zelfs de vrieskou houdt bouwvakkers of dakdekkers niet tegen om de houten constructies af te werken. De betonnen prefab kelder (= fundering) is denkelijk deels ingegraven voor de grond stijf bevroren was. En de beton die intussen gepompt werd zal wel met warm water aangemaakt zijn zekerst? ;-)


7-asser Mack


Veel transport wordt hier door pick up trucks uitgevoerd. Liefst met van die lekker brede heupen (dually’s) en een twee- of drieassige oplegger op de schotel. 






Sommigen kregen een extra fueltank mee. Bij anderen werd een -truck- slaapcabine opgebouwd. De meeste trekken nieuwe caravans en de ledige terugreis doen ze gezamelijk (besparingen), met drie op een dieplader van een collega of met twee aan mekaar gekoppeld. Rare gewoontes...


Met truck-slaapcabine...

Er staat hier ook nogal een en ander te verkommeren, zo langs de wegen. Antieke trucks, dorsmolens en tracktoren van de eerste generatie. Menig Streetcruiser zou hier in de velden onderdelen voor z’n project vinden, waar ‘m al jaaaaaren naar op zoek was / is. Oldtimers (hier gewoon ouwe auto’s) en campers, pick ups en brommers staan, hangen of liggen een te worden met de natuur, of wachten op iemand met gouden handjes, voor restauratie.
Ik vroeg me al eens af hoe zo’n stoomlocomotief tot zo ver in die weide was gesukkeld? Heb zelfs een pikdorserkerkhof gezien. Enkel voor rode en groene modellekes!
Wat voor waardevols op leeftijd staat er dan in al die schuren nog wel weg te roesten??



Uit den haak of scheef??




Ben zelf ook bezitter van gouden handjes, maar da’s dan meer massage-technisch gezien.