Pagina's

zondag 17 februari 2013

Can you go West?


Ik bevestig de vraag van Gerry, mijn Fleet Support Specialist en nog geen uur later rij ik -afgetankt en wel- met een Dry Van richting Calgary, goed voor 3333 Km, enkele reis. Da's eens iets anders dan het Eastern Triangle werk...
De lading wordt maandagnacht op de Day & Ross yard verwacht. Enig probleem: ik heb nog maar 26 uren beschikbaar van mijn 70 uren werkweek. Dan ben ik weer aan 36 uren reset toe.


Wegens de slechte weersomstandigheden zijn de eerste 400 Km nogal redelijk vermoeiend, maar naargelang de temperatuur zakt en het stopt met sneeuwen kan er opnieuw vlot gereden worden, ware het niet da't vrijdagavond is en er dit keer opvallend veel Pick Up trucks op de baan zijn met bak en trailer vol skidoos en andere sneeuscooters. Het is gezellig druk aan de vele motels en bij tankstations waar ze verzamelen. Er zal nog wat afgecrosst worden van 't weekend, in het wild of via uitgestippelde routes.
Trouwens, voor wie op zoek is naar herbronnen in Canada, winter of zomer, ga gerust eens kijken naar http://www.lechevalbleu.com/ de auberge uitgebaat door Monique (uit Halle) en Serge.

Bij de Subway + winkel + pomp aan het meer van Longlac, 1135 Km of 13 rijuren van Brampton weg is het tijd om te slapen. Mijn thermometer wijst -31 aan. Brrrrr.
Zaterdag na het warme ontbijt en de kouwelijke pretrip (= dagelijks verplichte controle van vitale delen van trekker en trailer) is het weer "vol gas" de Highway op en zo overdag is dat een pak ingewikkelder dan 's nachts. Er is nogal wat zwaar transport onderweg richting westen en de traagste rijdt vanvoor...


In elk geval, na overleg met Western Dispatch zal mijn rit naar Calgary op de yard in Winnipeg eindigen. Da's goed 11 uur en op de kop 1000 Km bollen vanaf Longlac. Zo weten we dat ook weer.
Eens de trailer afgekoppeld en de papieren ingeleverd bol ik naar de grote Flying J truckstop, aan de andere kant van een winters Winnipeg, en ik sta er niet alleen.

Tijd voor mijn reset, was en plas...