Pagina's

vrijdag 21 november 2014

Sprokkels part 4.




Brampton Terminal, en alweer 23 van de 36 uren reset gepasseerd. Morgenvroeg kan ik opnieuw aanzetten, enkel werkend met mijn electronisch logboek. Wegens de nieuwe plaatsing van dat satelliet en e-log gedoe was ik tijdelijk genoodzaakt om "papier" en "computer" te combineren...



Tijd zat voor was en plas, om uit te gaan eten, te shoppen (veilige wintervoorraad),...
M'n kousen en jeansbroek duidelijk te vroeg uit de droogkast gehaald en dadelijk aangetrokken... Het vringt tussen mijn tenen en m'n billen en al na een paar minuten loop ik -denk ik- rond als een bejaarde paaldanser met epileptie-aanvallen. Ambetant dus !

Mijn Witte heeft intussen al meer dan 11.000 KM op de -nieuwe- teller staan. Al m'n spullen vinden nu stilaan een vaste plaats en nieuwe vloermatten gaan het wat aangenamer maken om op kousevoeten rond te lopen in de Duplex (men zou denken dat Scandinavische trucks hier treffelijk geisoleerd zijn, maar niets is minder waar). Heb gelijk de Vent Shades aan of in mijn zijruiten bevestigd (we stonden hier vandaag toch onder een stralend zonnetje) en alle reservoirs werden nagezien en treffelijk bijgevuld.
Ooit was deze Volvo cabine een nieuwe en ongeziene maatstaf voor de Amerikaanse trucks. Veel is er niet aan veranderd in de voorbije jaren. Zo is de ergonomie van het dashboard (de knoppenwinkel, zeg maar) dringend aan verbetering toe. Ik noem het eerder Vergonomie, zoals sommige schakelaars nogsteeds uit het zicht onder het stuur verstopt zitten ...

Had de voorbije paar dagen feitelijk weinig kilometers afgelegd als gevolg van enkele sneeuwstormen in de buurt van de landsgrenzen. Naar verluid is er zo'n euh donderwolk in panne gevallen boven Buffalo NY waardoor ze daar op sommige plaatsen in twee dagen wel twee meter sneeuw te verwerken kregen. Dit viel zelfs in Alaska nooit eerder voor (opwarming van de aarde zeker??)! Ik was ze daar dinsdagavond -gelukkig- net te vlug af !  



Benieuwd wat m'n Travel Agency voor de komende dagen in petto heeft.
Geniet van jullie weekend !