Pagina's

donderdag 6 november 2014

Ook dit is Canada...


Beaver Moon. Zo noemt men volle maan hier in november. Heel lang geleden, voor er sprake was van navelpiercings en GSM's, was beaver moon HET moment om nog bevervallen uit te zetten, voor de waters zouden dicht vriezen. Hun warme pelsen waren meer dan welkom tijdens de koude winter.


Beestje op 't dak !
Bovenstaand prentje toont dat de plaatselijke bevolking nogsteeds graag jaagt. Weinig avontuurlijk als ik ben zoek ik mijn eten liever in de winkelrekken...

Nogsteeds geen nieuwe banden voor Black Volvet.
Niet makkelijk om drivers te vinden die voor onze opdrachtgever willen werken. Ook de lagere verloning hier in't oosten zal er vermoedelijk wel voor iets tussen zitten. De chauffeur welke op deze truck zou komen rijden heeft al afgehaakt nog voor hij aan de slag zou gaan!
Mij houden ze intussen zoet met winkelbevoorradingen in the Maritime Provinces (bijv. 1 trailer met 5 klanten, goed voor 1500 Km in 2 dagen), tot de nummerplaten voor mijn nieuwe speeltje eindelijk afgeleverd worden. En zolang Black Volvet zonder driver stil komt te staan hoeft er ook niet geinvesteerd in duur schoeisel...




Tijdens mijn voorbije reset @ the farm alvast heelwat overbodige spullen uit Black Volvet gehaald en wat orde gebracht in mijn materiaalkoffer. Twee zaken die daarin nooit mogen ontbreken : Duct Tape en WD40 ! Zaken welke vast zitten maak je los met WD40 en spullen welke los zitten terwijl ze vast horen te staan herstel je met Duct Tape.

Er loopt alweer een satellietbericht binnen. Een stukgoedlading is klaar om naar onze Moncton terminal te brengen... Prima!