Pagina's

dinsdag 29 juli 2014

Destination Bethlehem PA.


Eindelijk nog eens continu werk, en dan val ik in klaarlichte dag zonder uren! Aaagh!

Reefers op een rij.
Zondagochtend van Winnipeg met een lege reefer naar onze frituur in Portage op de prairie. De trailer welke ik daar aanpikte was weer professioneel geladen (al het gewicht in de kop) en de achterste toplichten werkten niet. Op die manier begint een rit van 2700 Km alvast met meer dan twee uren vertraging! Tel daarbij nog op da'k kwa snelheid ook tekort schiet tegenover de collega's.

Chicago by noon...


Het kan verkeren...

Genietend van de prachtige landschappen, de customs en oldtimers, de roofvogels en ander fraais on the road, even niet oplettend en deze 70 werkuren zijn er zo door gedraaid. Het feit da'k zeven dagen geleden in Quebec city reset nam maakt dat er vandaag geen recuperatie-uren op te nemen zijn. Straks, na middernacht krijg ik de rij-uren van vorige dinsdag in bruikleen waardoor ik nog net op tijd voor de afspraak bij mijn klant geraak. Ik stap dus nog maar eens over naar de nachtploeg...
Driver Valere, op zijn eiland, die zal weer lachen als hij dit leest!





Onderweg enkele keren door serieuze onweders gereden. Op die manier steekt moeder natuur een handje toe om Black Volvet proper te houden. Wel bij de pinken blijven want de waterafvoer via de acht originele -bijna 500.000 Km oude- Michelins op de drives is niet meer optimaal te noemen.
Anderzijds ook heel opmerkelijk hier zijn de goede voorzieningen voor truckers en hun gespan (genoeg grote verharde parkings met allerhande faciliteiten) langs de Interstates.



Gelukkig is het momenteel wat betrokken en amper 26 graadjes warm, hier onder Cleveland Ohio. Geen airco nodig en leefbaar om een wandelingetje (naar de MacDo) te maken. Eet smakeloos!    ;-p