Pagina's

dinsdag 1 juli 2014

Happy Canada Day.


July 1th... of de Canadese nationale feestdag.
Vandaar dus da'k het land eens uit mocht zeker?! Dit was intussen alweer meer dan een maand geleden, zelfs mijn tijdelijke I-94 waiver voor de US was verlopen. Aaaagh!
Canadese drivers blijven liever thuis tijdens zo'n super lang weekend (zat en op de quad, met dit schitterend zomerweer).

Opvallende verhuizers.

Mijn lading vers brood werd vanmorgen 4 AM in Roanoke, Virginia verwacht maar de rit loopt onderandere doorheen Connecticut en da's nogal vergelijkbaar met de Belgische situatie : roekeloze bestuurders, een altijd glooiend landschap, af- en opritten die mekaar in sneltempo opvolgen, hier en ginder een defect voertuig,.... Je staat er zuidwaarts op maandagochtend dan ook bijna 30 miles aan te schuiven.

Met het e-log rekening houdend pas zondagavond -als eerste van twee ladingen- aangezet vanaf de bakkerij in Woodstock NB voor een enkele reis van 1700 Km. Op 160 Km hier vandaan voorbijgevlogen door de andere broodrijder en vanmorgen iets meer dan een uur te laat voor mijn afspraak, met als gevolg da'k weer de straat op gestuurd werd, waar ik intussen al bijna vijf uren op een nieuwe afspraak wacht. Veel hulp van de feestende thuisbasis hoef ik niet te verwachten.

Oshkosh betonmixer.

Wie je tijdens deze dagen ook niet ziet zijn vampieren. Veel te warm om nu met zwarte cape, zwarte lederen broek en vervaarlijk gegespte laarzen een terrasje te doen. Een vampier in shorts? Lijkt nergens op. En trouwens, waar verkopen ze dan die beangstigende flip-flops of zwarte aanstekertjes?

Wel is het deze tijd van 't jaar uitkijken voor de vele karkassen op de Highways en Interstates! Karkassen van banden en van beesten. En die wilde beesten zijn net als ik vooral 's nachts aktief.
Ontelbaar veel vuurvliegjes zorgen voor afleiding.  Ze vliegen zich -kop eerst- te pletter maar blijven nog seconden lang na-glinsteren (tot hun lamp-olie opgebrand is zeker?). Op die manier de voorruit doorzichtig houden is dan weer een ander paar mouwen!

Een Moose... geweest.
Over dag en met 32 graden in de truck slapen is trouwens geen lachertje. De motor en airco draaien haast 24 op 24. Mij lijkt het veel aangenamer om bij -32 te maffen, met de standkachel vol aan.
In the Maritimes koelde het 's nacht ook nog zo'n 15 graden af, waardoor rijden -of slapen- daar een pak aangenamer was.

Vorig voorjaar heb ik in de hier vlakbij gelegen TA truckstop eens 53 uren op terugvracht gewacht!


Zie mekaar maar graag en geniet van de zomer!