Pagina's

dinsdag 23 juli 2013

Een week als een andere...




Zondag 07/14.  Samen met Master Luke de baan op gaan staat garant voor nachtwerk. Onze wegen scheiden na de George Washington Bridge in New York. Ik pak de verkeerde baan... Doh!
Toevallig kruisen we mekaar dinsdagavond nog eens, als Luc komt laden waar ik net ben vertrokken. His Master's load is pas de volgende ochtend klaar en er is daar een uitnodigende truckstop aan de overkant van de straat. Slaap ze, maat! Ik rij weer de nacht in (heel toevallig volgen lossen en laden mekaar dan ineens wel goed op, grrrrrr).
Overdag loopt de temperatuur aan de East Coast op tot zo'n 38 graden waarmee ik wil zeggen dat dat slapen niet echt goed meevalt. Anderzijds schiet het rijden 's nachts beter op. Geen verhuizers, campers of fietsers op de baan (enkel wilde beesten...)!
De temperatuur varieert naargelang ik me noord-westwaarts verplaats. Nog een 26 graden in de provincie Quebec en amper 17 graadjes (met lekker veel zon!) in Manitoba. 's Nachts daalt het kwik er naar 7 (lees : zeven) graden! De muggen trekken er zich allemaal  niks van aan. Straks heb ik geen bloed meer over...
Zondag 07/21.  Tijdens de terugrit van The Peg naar Toronto -voor een keer via Sudbury- waan ik mij in de Tour de France. Wel 24 fietsers kom ik tegen!


Een tractor, moto, auto, skiedoo, van, quad, truck,... zelfs een fiets trekt hier een remork!

Bij McCain in Portage, MB stond ik mijn rust te maken, op amper 6 meter van mijn olijke vrienden stokstaartjes, en ze stelden het wel. (jammer maar mijn supersonysch fototoestel is daar niet voor uitgerust)

Goe kijken! In 't midden!!


Neuze neuze, truckduwen in White River, ON

Maandag + Brampton yard. Een slechte combinatie, voor een wild truck die door wil...
Ben op vracht aan't wachten om oostwaarts te bollen. Bedoeling is om bij Brian, onze huisgaragist in Woodstock, NB te geraken en enkele herstellingen aan de trekker te laten uitvoeren. Heb de voorbije nacht nog 2 uren in een Indische garage gestaan om een lekkende "maxi" ofte remdrukcilinder te laten vervangen. Toffe muziek hebben die mannen, LoL!

Dinsdag 07/23.  Mijn buikgevoel geeft aan dat er nachtwerk zit aan te komen (of gewoon ff naar de WC misschien?)






Maakt geld gelukkig? Rupees niet. Dollars wel.   :-)