Pagina's

dinsdag 30 april 2013

"Dienst Tourisme"... vervolg 1.

Maandag 29 april.
Adembenemend, om wakker te worden omringd door de Appalachen! Dit is geen plaatselijke Indianenstam of zo. Het zijn eerder de Blue Ridge Mountains waarover ene J. Denver het heeft, als we allen staan mee te joelen op zijn Country Roads... Een prachtig mooie streek, en zoveel tinten groen...
De I-81 is een drukke noord - zuid verbinding en ik cruise gelijk een toerist lekker zuidwaarts...
Deze keer wil ik tijdig een geschikte eet- en rustplaats vinden (met Wifi graag) en dat blijkt niet makkelijk. Uiteindelijk beland ik in een TA (Travelcenter of America) in Baileyton, Tennessee. Eten en al is in orde, alleen hebben ze problemen met hun internet. Aaaagh!

Master Luke krijgt vanop -lange- afstand mijn nieuwe GSM met 10-4 aan de praat waardoor ik eindelijk bereikbaar wordt in gans Noord Amerika. Voor mij is't ook een stap in de goeie richting want het toestel en abonnement zijn van hem...
Luc is zo'n 30 uren voor mij vertrokken, van de yard in Moncton via de Amerikaanse oostkust om te lossen tegen Philadelphia aan. Laden kon hij in Baltimore om ergens bij Toronto te leveren. Aansluitend mocht hij vanaf de yard in Brampton met een trailer stukgoed richting Chicago vertrekken waar er bij een transportbedrijf omgekoppeld wordt en de reis naar Winnipeg verder gezet kan worden. Van daaruit is hij bijna halverwege, onderweg naar onze terminal in Montreal. Hij heeft dus al zo'n 7000 Km bij elkaar gecrosst op de tijd dat ik er 2000 afgelegd heb, en ik heb morgen nog een ganse dag om de resterend 204 Mls tot aan mijn klant vol te maken... (mag pas woensdagochtend lossen)

Dinsdag 30 april.
Genietend van het mooie weer en de Tri-pac-airco is het hier "mensjes-kijken" op de Loves Truckstop, langsheen de I-75 S, bij Charleston, TN. Heb dadelijk een Wifi aansluiting voor 24 uur genomen...

Gedurende deze -korte- maand amper 12500 Km gebold...