Pagina's

zondag 7 april 2013

Halle of all places...


Zaterdagnamiddag met pa, Sien & Steve al op een heel gezellig huwelijksverjaardagsfeest gezeten en dus -geconcentreerd- veel familie tegengekomen. Uiteindelijk, na 40 uur aan de waggel, heb ik er de riem afgelegd. Hmmm, mijn watermatras... hmmm... dat was lang geleden...

Vandaag, prachtig wandelweer en voor 't eerst in 4 maanden eens voorzichtig enkele kilometers wezen stappen. Aansluitend, bij enkele buren "DAG" gaan zeggen (de schuimwijn komt me alweer de oren uit).

Bewogen reizen... Liefst donker gekleed...
Tijdens de vlucht van Toronto naar Montreal zat ik voor't eerst eens te genieten aan zo'n venster(tje) en we waren nog maar goed op vitesse boven Lake Ontario als m'n zuiderse buurvrouw haar koffie tussen onze tafeltjes over mijn rechter been kieperde. Een uitgelezen manier om contacten te leggen, zo blijkt en de rest van de vlucht verliep eerder aangenaam. De Venezolaanse Sikiu werkt en woont dichtbij de Transcanada, in Drummondville, tussen Quebec en Montreal. Eens opnieuw aan't trucken ben ik er alvast uitgenodigd, op de koffie...
Vanaf Montreal vlieg ik aansluitend doch met een andere en nachtelijke Air Canada naar Zaventem. Door (on)voorziene omstandigheden word ik opnieuw aan een venster(tje) geplaatst en belandt de Vlaamse Chris in het zitje links naast mij. We raken aangenaam aan de praat, en goed op vitesse boven St John tuimelt haar wijnfles op onverklaarbare wijze tussen onze tafeltjes op mijn broek, wel-is-waar de andere pijp, maar toch... Chris werkt (in transport!!) en woont vlakbij de Transcanada,  in Montreal. Eens opnieuw aan't trucken ben ik... Inderdaad ja.    ;-)

Afgeput en uitgemat aangekomen op Zaventem, is er dan uitgerekend 1 bagagetransportband defect... juist ja, die van of voor de Air Canada vlucht uit Montreal...  Als ik uiteindelijk gepakt en gezakt op -1 geraak kon ik de vertrekkende trein nog net in z'n kont kijken en heel veel later mis ik -dit keer door de medewerking van supertraag lokket personeel- net de trein naar Bodegem. Aaaaagh!! Gelukkig gaat er 's zaterdags nog elk uur eentje die kant op.

Met dank aan Arne.

Reizen is altijd een beetje avontuur zeker?



Mannen zouden minder liegen, als vrouwen niet zoveel vragen zouden stellen.