Pagina's

woensdag 30 januari 2013

Destination Shenandoah (*)


Welgeteld een uur daar vandaan sta ik bij een kleine over-drukke Pilot Truckstop langs de I-81 in Dupont, Pennsylvania. Morgen omstreeks 8 uur mag ik er mijn vracht aanbieden... 
Na het tanken nog een plaatsje -op de uitrit- gevonden, met gratis en aanvaardbare WiFi. Uitgebreid wezen douchen en aansluitend @ Wendy's genoten van een lekker "apple pecan chicken" slaatje.
Terug in de Freightshaker, op Bluesville (= kanaal 70 op m'n Sirius satellietradio) is't weer "vollen bak" en de geluidsinstallatie doet goed haar best om m'n betonneuse te overstemmen (ben 1 en ander aan't opladen...).



Vorige nacht 10 uur stil gestaan en deze nacht op ‘t eerste zicht nog meer. ‘t Is eens wat anders dan de voorbije dagen, waar er amper 6 uur aan een stuk geslapen kon worden..

Gisteren heb ik de jonge Litouwse chauffeur welke dat “scheduled” werk al 14 maanden onafgebroken deed/doet meegevoerd van de terminal in Moncton naar die van Hartland. Hij was hersteld en z’n batterijen waren weer opgeladen en dus kon hij opnieuw met z’n ouwe “9400 Eagle” sleur -hoog, op zijn grote wielen- de baan op.
Ik kon mijn resterende rij-uren vol maken, via Houlton de US in, met een Dry Van (een gewone gesloten oplegger) achter m’n kont.


Toen ik vanmorgen aanzette in Newport, Maine (waar ik met die klapband had gestaan) waren de wegen spekglad wegens verse regen op de bevroren ondergrond. Op dit eigenste moment is ‘t opnieuw gaan regenen maar ‘t is hier verdorie wel 14 graden!

Slaap ze !!



(*) Destination Shenandoah, met een knipoog naar de echte pioniers van de "lange afstand"... Zie ook http://youtu.be/Ms6rKgt3seg. of het book"The long haul pioneers" van Ashley Coghill.