Pagina's

zaterdag 12 januari 2013

Mentortrip Deel 2


Vrijdag 11 januari, 03u20 en 5498 km na ons vertrek (zat. 05/01) uit Hartland, NB staan mentor Luc en mezelf -afgemeld- onze 36 uur reset te maken op de Day & Ross yard in Brampton, ON. Mijn geladen trailer uit Portage, MB heb ik bij de klant afgezet en een leeg modelleke meegebracht om hier op de yard af te pikken. Zo ook die van Luc.
Tijd zat om de blog bij te schaven, met het thuisfront te Skypen, om de bergruimte van # 23336 wat beter in te richten of te benutten en nieuwe voedselreserves in te doen. Er zijn hier een wasmachine + droogkast ter beschikking en die komen mij goed van pas. Morgennamiddag kunnen we dan opnieuw de baan op voor een 70 uren / 7 dagen werkweek. Er wordt + 13 * voorspeld en het regent


- Etappe  4.
Woensdagnamiddag vertrokken richting Toronto, ON, voor het grootste deel langs dezelfde weg door ongerepte natuur terug oostwaarts en we konden volgens “onze satelliet” maar beter de nacht door trappen tot Longlac, ON. Dit wegens "acties" en blokkades door "ongelukkige" N
ative Indianen in een van die schaarse dorpen onderweg. (heeft hopelijk niks met mijn komst te maken, LoL)
Het verkeer op de euh steenweg was opmerkelijk drukker dan zondag. Opvallend veel “flatbeds” met overmaatse ladingen bollen westwaarts met materiaal voor de mijnen (zie ook in Ice Road Truckers). We passeren zelfs nieuwe 4-assige Scania’s, op transport. 

Een sensatiezoekende wolf loopt net voor Luc's truck de steenweg over om dan voor mijn combinatie op z'n passen terug te keren, aaaagh!  

Wordt steevast vervolgd.