Pagina's

maandag 14 januari 2013

Mentortrip Deel 3


Bericht aan de bezoekers van mijn gastenboek: bedankt voor jullie kribbels in m’n poezie! LoL

Voor de Streetcruisers onder ons :
in de Husky truckstop bij Toronto werd ik onlangs aangesproken door een Amerikaanse trucker. Hij had het BSCA-logo op m’n t-shirt herkend, van toen hij dik 20 jaar geleden “dienst” deed in Duitsland. Zelf was hij nooit lid geweest maar hij hield goede herinneringen over aan de meetings waarbij hij aanwezig was. Kurieus, toch?




Hooters en ander schoon volk met toeters:
Je hebt hier kennelijk 2 grote families. De Anorexias en de Obesitas. Al het moois daar tussenin is of te jong of te duur voor mij. En bovendien, een aantrekkelijke vrouw is als een zwembad in je eigen tuin : erg kostelijk in onderhoud en je zit er navenant zelf veel te weinig in.

Even iets verduidelijken : Ik rij dus voor C&J Trucking (chauffeurs gezocht !). Carl en zoon Jeff hebben -normaal- 28 chauffeurs in dienst en die bollen in opdracht van Day & Ross, zo ook mijn mentor, "meester" Luc.
Day & Ross is ontstaan in 1950 en omvat ondertussen meerdere transportbedrijven en specialisaties zoals Sameday Worldwide, Ottoway Motor Express of Fastrax en werkt onder de vleugels van McCain (gekend van oa fritjes, fruitsappen, pizza’s,....). McCain is dus ook onze grootste opdrachtgever, met plants, koel- en vrieshuizen, toeleveringsbedrijven en klanten verspreid over het ganse continent.
Aandachtige lezers hebben vast al gemerkt dat "meester" Luc graag 's nachts bolt. Dat gaat nog beter vooruit en 't zijn hier tenslotte de mijlen die opbrengen! Ander voordeel : ik kan / hoef geen foto's te maken...




- Etappe 5.

Dinsdag 15 januari en we staan op de parking van de Walmart in Newport, ME. Heb vannacht een klapband gehad links-voor-binnenkant op m’n aandrijfas en wacht nu op een bandenman.
Sinds het vorige bericht al heel wat kilometers bij mekaar gereden (alweer dik 2600 Km erbij !). Na onze reset zijn we zaterdag late namiddag van Toronto oostwaarts gekomen. Luc met een lege trailer voor de D&R yard in Montreal en ik goed geladen voor McC Florenceville, NB. Een uur voorbij Montreal wacht ik in de Bigstop van St Liboire op Luc. Hij heeft intussen omgekoppeld en is geladen voor Hartland, NB. Tegen de tijd dat ik daar aankom heeft hij bij central dispatch nog snel 2 lege reefers kunnen versieren waarmee we opnieuw de nacht in gaan, richting Quebec. Maandagmiddag zijn we in Vanier, QC alweer geladen voor McC Grand Falls, NB. Daar wordt laat die namiddag weer gekoppeld voor Hartland waar meester Luc ons nog maar eens 2 geladen trailers voor Coatesville, PA heeft geregeld.
En onderweg daarheen... een klapband.






Wordt vervolgd, alhoewel, aan een opsomming van plaatsen en of trailers lijkt me niet erg aantrekkelijk...