Pagina's

dinsdag 24 juni 2014

Flatbed Stories.


Aandachtige lezers merkten in de rechter kolom naast mijn vertelselkes dat er een nieuw Diesel & Dust verhaal bovenaan kwam te staan. Wegens euh kinderziekten kon dit niet correct geopend en of gelezen worden, maar daar wordt aan gewerkt.

Ik ben feitelijk geen klein beetje benieuwd naar het wel en wee van overmaatse flatbed rijders Erik en John!
Eerst en vooral super betaald en geen wachttijden meer (bye bye blog, wegens geen tijd meer!?).
Wat schuilt er allemaal onder die zeilen? Hoe wordt er geladen en hoe bepaal je de gewichtsverdeling? De wetgever bepaalt voor een groot deel mee op welke manier een lading veilig vastgezet moet worden.
Daarna volgt het gevecht met de afdekzeilen (= tarping). Ik stel me voor dat je dat dan helemaal in Texas bij 45 graden onder een blakende zon mag gaan doen. Of in the Maritimes, na een ijsstorm de trailervloer sneeuw- en ijsvrij kappen bij min 30 graden kan natuurlijk ook (vooralleer er geladen kan worden). Vermoedelijk sta je meestal ergens tussenin, te tarpen tijdens een gewoon onweer. Sporten in de gym wordt aldus compleet overbodig.   ;-)


Natuur in Quebec Province.

Opnieuw onderweg oostwaarts ook al een paar onweders getrotseerd. Door de zwoele zomerse afwisseling van regen en zon ziet men als het ware de mais en de aardappelen groeien. Machtig!

Na middernacht krijg ik weer recap-uren bij (de rij-uren van zeven dagen geleden) en dat komt planners Rodney en Carl goed uit. Ik bol straks dus via een ommetje langs onze Saint John terminal richting Moncton yard, om aansluitend mijn reset te kunnen maken @ the farm.


Natuur, in New Brunswick...