Pagina's

dinsdag 13 augustus 2013

Montreal, dinsdagavond 08/13.


Zondagvoornoen rustig aangevangen, tijd zat, om te gaan tanken, eten, aan te schuiven bij de truckwash,... De lading wordt pas maandagavond, 1100 km verder in de buurt van Philadelphia verwacht.
Effe vergeten dat de toeristen 's namiddags naar huis rijden...



Plan was om de parking voorbij de Georges Washington Bridge in New York te halen, voor de nacht. Maar van voor de grens Maine - New Hampshire waande ik me op de snelweg van Oostende naar Brussel, op een zomerse zondagavond (lees : vast).
Een stuk voor N Y geraken mijn rij-uren EN de parkings op. De GWB is voor maandag, in volle ochtendspits.



Lossen verloopt vlugger dan gepland en tegen de avond sta ik samen met een Roemeense Day & Ross collega op het laadadres in York, PA. Onze ladingen zijn pas dinsdagochtend klaar en mogen 12 uur later in onze Montreal-yard gedropt worden. Die 650 km kunnen geen probleem zijn en voor dit moment is er zelfs een truckstop schuin tegenover het laadadres. Tegen de tijd dat we in onze respectievelijke bedden kruipen gaat het stevig gaan regenen waardoor we deze nacht geen airco nodig hebben (zalig!).

Thousand Islands

1000 Islands = smalle hoge bruggen.

Afspraak bij de Duty Free Shop : De collega en zijn vrienden uit het oostblok voorzien blijkbaar eerstdaags een feestje, aan de drankenvoorraad te merken welke van uit de shop naar de trucks verhuizen!

Eens de 1000 Islands grenspost voorbij komen we nog in serieus stormweer terecht. 't Was hier al verdacht lang zomer, mijns inziens... In elk geval, wij mensen houden niet van regen maar bloemen zijn er gek op.

Onze ladingen staan meer dan op tijd in de yard en nu is't weer bang afwachten wanneer de volgende load op mijn display zal gaan verschijnen. Er worden hier voor mijn neus weer enkele road trains samengesteld en da's niet goed (voor een single-wild-truck).
Veel w8en en veel n8en. Ben zowat een maand onderweg geweest en een reset @ the farm zou niet misstaan.

We zien wel...