Pagina's

zaterdag 3 augustus 2013

Een nieuwe maand...


Donderdag 08/01.
Zo rond middernacht aangezet uit de frituur van Florenceville en op de 310 km tot onze Moncton yard ben ik door amper 5 voertuigen ingehaald (waarvan 1 truck). Op de Westbound van de Transcanadienne was't een pak drukker.
Valere, met klapband, was nergens meer te bespeuren. Goed zo!

De reis in de Eastern Triangle was nogal slecht gestart. Op dispatch had men niet door dat de truck -onderweg met "mijn krabben"- nog eventjes 8 uren wettelljke rust nodig had. Tijdens dat lange wachten gingen ze alvast de douanedocumenten voor me klaar maken. Maar later, bij de Houlton grensovergang bleek dat de dispatcher verkeerde gegevens had doorgegeven zodat ik plots een gevaarlijk individu was geworden, die illegaal een lading krabben de VS probeerde binnen te smokkelen. Gevolg : grondige controle van de volledige trailer EN truck (met speurhond en al) terwijl de chauffeur zijn probleem zelf probeert op te lossen bij de declarant.
Het weerhield me allemaal niet om keurig op tijd te leveren, vlakbij Boston.
Naarmate de week vorderde werd het werk plots drukker en het wachten minder lang.
Zowat overal waar ik hier passeerde is het volop genieten van de zomer!




Vrijdag 08/02.
Overdrukke vakantie-wissel op de oost-west verbinding en regen tussen de provincies Quebec en New Brunswick. Als Vanner (en Streetcruiser)  hou ik dus duidelijk in het oog wat er hier zo allemaal rondrijdt. Naast alle maten en modellen van campers ongezien veel T2 en T3 Volkswagen busjes met -vooral- Westfalia camper ombouw (hier Vangon genaamd). De Canadese tegenhanger Safari Condo voorziet vooral nieuwe GMC Van's van hefdak en camperuitrusting. Op die manier past deze dan qua hoogte nog in een normale garage...
Roadtrek conversies bollen er het meeste en ze zijn van ver herkenbaar aan hun 3 raamkes vooraan in het verhoogde dak. Net als motards begroeten Roadtrek-rijders mekaar onderweg!



Zaterdag 08/03.
Onderweg met een reefer voor Fort Worth, Texas, yehaaa!
Ik drop hem in onze Montreal yard (voor Valere die onderweg is van Toronto naar hier) want mijn rij-uren zijn er weer eens allemaal door. Doh!
Tijd voor een drukke verlengde reset in Montreal en omgeving.
Vanavond met de Vlaamse Valerie, Chris en haar 2 meiden naar de afsluiter van het jaarlijks internationaal vuurwerk. Zondag en maandag op een goed uur noordelijk bollen van hier, op visite bij vrienden Rik & Katty uit Halle en er is al gereserveerd in auberge Le Cheval Bleu (http://www.lechevalbleu.com/nederlands/) om er de Belgische keuken te gaan proeven. Dinsdag zorgen da'k mijn nichtje Son en hare Wim -op doorreis- kan treffen in Montreal city.
Gezellig druk, als ge't mij vraagt...


Kurieus naar de campervans? Plankzeil dan door naar http://www.safaricondo.com/represeneng.php of http://www.vanagon.com/index.htm of http://www.roadtrek.com/


Al bij al toch 19.268 Km  bij mekaar gereden, in juli.